روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 16984
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1400 - 15:51 | | ارسال توسط :

۳۵ صیاد غیرمجاز در کیش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش اظهار داشت: دریابانان این فرماندهی در سال جاری موفق به دستگیری ۳۵ صیاد غیرمجاز شدند.
۳۵ صیاد غیرمجاز در کیش دستگیر شدند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار داشت: این صیادان غیر مجاز در داخل ۱۲ فروند شناور صیادی و ۲ شناور گوفه کش فعالیت داشتند که دریابانان حین گشت های دریایی موفق به دستگیری آنان شدند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز ۱۰۵ صیاد غیرمجاز که در ۸۹ شناورها صیادی غیرمجاز و ۶ شناور گوفه کش فعالیت داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه صیادان غیر مجاز عمدتا از بنادر همجوار هستند افزود: شناورهای گوفه کش از تخریب کننده‌های محیط زیست و موجودات دریایی است که امسال برخورد با صیادان غیر مجاز گوفه کش و صید کرال با تشدید گشت‌های منظم پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: تامین امنیت صیادان در نوار ساحلی با حضور مستمر واحدهای گشت دریابانی، حمایت از صیادان قانونمند و برخورد جدی با افراد متخلف با حمایت دستگاه قضایی از دیگر موارد در حال پیگیری این فرماندهی در سال جاری است.

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش گفت: صیادان و بومیان جزیره کیش افرادی مسولیت پذیر، قانون‌مدار و همراه همیشگی مرزبانان هستند و در سال جاری نیز این همراهی و همسویی را از آنان انتظار داریم.

وی همچنین به صیادان بنادر اطراف توصیه کرد: نسبت به ضوابط پایبند بوده و از ورود غیرمجاز به آب های سرزمینی کیش و صید غیر مجاز خودداری کنند.

سرهنگ جمالی اظهار داشت: عدم ثبت اطلاعات شناورها در سامانه جامع سازمان بنادر دریانوردی از جمله چالش های صیادی در این جزیره بوده که این اقدام نیاز به حمایت دستگاه های متولی خصوصا شیلات و سازمان منطقه آزاد جهت رفع محدودیت ها برای ثبت اطلاعات آنان است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.