روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6252
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 01 شهریور 1399 - 12:04 | | ارسال توسط :
با اجرای طرح آبا؛

۴ هزار نفر از تارکان تحصیل هرمزگان به چرخه آموزش باز می گردند

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر ار تارکان تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم استان با اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) و مشارکت خیران به چرخه تحصیلی باز می‌گردند.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر ار تارکان تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم استان با اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) و مشارکت خیران به چرخه تحصیلی باز می‌گردند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی در نشست شورای آموزش وپرورش استان افزود: باتوجه به ابلاغ دستورالعمل طرح (آبا) و به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق مدارس آموزش از راه دور، این طرح در شورای آموزش وپرورش هرمزگان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان داشت: اگر این طرح آبا به خوبی اجرایی و عملیاتی گردد و خیران نیز مشاکت داشته باشند، دانش آموزان متوسطه اول و دوم که به دلایل مختلف مجبور به ترک تحصیل شده‌اند، دوباره به روند آموزش بر می گردند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان، طرح آشتی با آموزش را به عنوان یکی از بسته‌های تحولی برشمرد و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده و جذب حداکثری دانش آموزان تارک تحصیل  بویژه در مناطق روستایی، مرزی و کمترتوسعه یافته با استفاده از ظرفیت‌های مدارس آموزش از راه دور و بکارگیری فناوری‌های نوین و همچنین با مشارکت خیران و حمایت‌های شوراهای آموزش وپرورش و دستگاه های اجرایی و نهادهای محلی اجرا می‌گردد. 
وی ادامه داد: مدارس آموزش از راه دور به عنوان مجریان این طرح باتوجه به شرایط بازمانده از تحصیل نسبت به راه اندازی کلاس اقماری در نزدیک ترین محل به سکونت دانش آموز اقدام می‌کنند.
دادی زاده تصریح کرد: آموزش در این طرح به شیوه‌های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و با استفاده از فناوری‌های نوین و به صورت الکترونیکی می‌باشد که برای اجرای با کفیت این طرح ما نیازمند کمک ومساعدت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی، سمن ها، نهادها، خیران و همکاری صنایع استان می‌باشیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.