روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12412
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 21 دی 1399 - 14:52 | | ارسال توسط :

۵۰ درصد پرونده‌های ساخت مسکن زاج و داربست به بانک ارسال شد

رئیس اداره بنیاد مسکن سیریک گفت: ۵۰درصد پرونده‌های ساخت مسکن روستاهای زاج و داربست به بانک ارسال شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از  خبرگزاری مهر، محسن سفیدان زاده  با اشاره به وقوع سیل ماه گذشته در شهر سیریک بیان کرد: تا آخر دی ماه تسهیلات بلاعوض معیشتی خسارت دیدگان شهر سیریک واریز می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل در شهرستان سیریک برای هر واحد مسکونی در روستاها مبلغ ۵۰ میلیون تومانو برای واحدهای مسکونی شهری وام با کارمزد پائین در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۵ میلیون تومان به هر واحد که ۱۸ واحد در شهر سیریک و تعداد ۴۲ واحد در روستاهای «شم جو» و «نوشهر میشی» پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: به تعداد ۷ واحد تسهیلات تعمیراتی تعلق گرفت و ۴ واحد تسهیلات احداثی مسکن شامل آنها شد که ۲ واحد آن در شهر و دو واحد در روستا هستند.

رئیس اداره بنیاد مسکن سیریک اشاره ای کرد به شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی از روستاهای زاج و داربست و خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از پرونده های ساخت مسکن روستاهای زاج و داربست به بانک ارسال شده و در مراحل پایانی عقد قرارداد هستند و بقیه پرونده ها هم اماده ارسال هستند.

وی اضافه کرد: تجهیز کارگاه زاج و داربست هم انجام شده است، که در مرحل پی کنی و زیر سازی و ریختن بتن مگ ساختمان ها هستند.

سفیدان زاده با بیان اینکه ۴ پروژه دیگر از طرحهای هادی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهید رسید، افزود: پروژه‌های این بخش شامل اجرای طرح هادی در روستاهای بنداران و روستای کناردان با پیشرفت ۷۵ درصدی و همچنین روستای زیارت حسن آباد با ۸۰ درصد پیشرفت که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

سفیدان زاده با بیان اینکه، افزون بر ۳۷ میلیارد ریال اعتبار ساخت مسکن برای شهرستان سیریک جذب شده گفت: در سال جاری بیس از ۳۷ میلیارد ریال اعتبار ساخت مسکن برای سیریک جذب شده است.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار از اول سال جاری تاکنون برای آندسته از متقاضیان ساخت مسکن، با هدف ساخت واحدهای مسکونی و مقاوم سازی مبتنی بر اصول مهندسی بیش از ۳۷ میلیارد ریال اعتبار جذب شده که باتوجه به استقبال و پیگیری حدود ۱۸ میلیارد ریال از آن به متقاضیان پرداخت شده است.

سفیدان زاده با اشاره به اینکه بنیاد مسکن سیریک برای ساخت مسکن در هر ۷۶ روستای سراسر شهرستان سیریک برنامه‌ریزی دارد، افزود: مردم روستاهای سیریک برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن و مبتنی بر اصول مهندسی از این فرصت استفاده کنند و با شتاب بخشی به کارها و ساخت و سازها به جذب اعتبارات تخصیصی طرح مسکن کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه هر اندازه که متقاضی باشد به همان اندازه اعتبار جذب شهرستان می شود، و در ادامه تاکید کرد: تاکید ما بر این است با ساخت و ساز در روستاها بر اساس توان مالی روستائیان و تسهیلات اعلام شده به توسعه و آبادانی روستاها کمک شود.

رئیس اداره بنیاد مسکن سیریک در ادامه تصریح کرد: از آنجایکه سال گذشته متقاضیان مسکن در روستاهای سیریک با افزایش قیمت زمین روبرو بودند، ولی با همدلی و با تعامل و همراهی همه مردم شهرستان توانستیم با کاهش قیمت خیلی از مسائل و مشکلات را در سطح شهرستان رفع کنیم.

وی با بیان اینکه، یکی از وظایف بنیاد مسکن، تملک اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستاها بر اساس موازین قانونی میباشد افزود: حدود ۷۵ هکتار اراضی تملکی در روستاهای بصره، گزان بزین، شهید مردان، بندگرمان، زیارت حسن آباد، کرپان، گندمیان و روستای مهمانی که پس از تهیه طرح تفکیکی بر اساس ضوابط طرح هادی و آماده سازی اولیه، فازبندی و اولویت بندی شده و به متقاضیان واجد شرایط جهت احداث مسکن واگذار می شود.

رئیس اداره بنیاد مسکن سیریک اضافه کرد: همچنین به مقدار ۱۵ هکتار به اراضی تملکی در روستاهای سرخور طاهرویی و روستای مهرگی در مرحله پایانی کار است که بعد از تکمیل فرایند اداری این قطعات در اختیار مردم این دو روستا قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به ضرورت نظارت و همکاری برای ساخت مسکن به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره ای کرد و گفت: برای تعداد ۹ خانوار دوعضو معلول تسهیلاتی اعطا گردیده که همه از این خانواده‌ها تسهیلات بلاعوض و بانکی جهت ساخت مسکن استفاده کرده اند.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.