روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 37868
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, علمی و فناوری تاریخ انتشار : 09 بهمن 1401 - 10:39 | | ارسال توسط :

۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای فیبر نوری جزیره هندورابی هزینه شد

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عملیات اجرای طرح فیبر نوری جزیره هندورابی با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسید.
۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای فیبر نوری جزیره هندورابی هزینه شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمودرضا طهماسب پور روز یکشنبه اظهار کرد: این طرح به طول ۲۹ کیلومتر بین حوضچه های جزایر کیش و هندورابی با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت ارتباطات زیرساخت کشور اجرا شده است.
وی اضافه کرد: هزینه بروز تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که عملیات اجرایی آن طی ۲ ماه اجرا شده است و دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
طهماسب پور یاد آوررشد: برقراری ارتباط زیرساخت فناوری و توسعه شبکه ملی اطلاعات، اتصال جزیره هندورابی به رینگ سراسری ملی برای برقراری ارتباط پایدار در زیرساخت از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی افزود: بخش عملیات بین ۲ حوضچه جزایر این طرح با توجه به تکلیف دولت در راستای توسعه زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات سراسری توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و بخش عملیات از حوضچه ها تا داخل جزایر نیز توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش یاداور شد: پیش بینی می شود با برقراری ارتباط پایدار زیرساختی موجب رونق و شکوفایی جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران‌ در این جزایر در راستای وجود اینترنت و پایداری آن برقرار شود.
جزیره هندورابی یکی از جزایر ایرانی خلیج‌فارس در حد فاصل بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته و ۲۲٫۸ کیلومترمربع مساحت دارد.
فاصله هندرابی تا بندر چیرویه ۹ کیلومتر، تا جزیره کیش ۲۸ کیلومتر، تا بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر و تا بندرعباس ۳۲۵ کیلومتر است.
در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.