روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 29 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ - 26 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 15721
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 فروردین 1400 - 0:24 | | ارسال توسط :

تولید روزانه ۱۸۰ مگاوات برق در جزیره کیش

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: روزانه ۱۸۰ مگاوات برق در جزیره کیش تولید می‌شود و در مقایسه با مصرف روزانه، خوشبختانه در شرایط بسیار خوبی قرار داریم.
تولید روزانه ۱۸۰ مگاوات برق در جزیره کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، علی مقدس زاده با بیان این که تامین برق، گاز و آب این منطقه به عنوان سه ماموریت مهم در حوزه عمرانی و کمیته بحران در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: کمترین مصرف برق جزیره کیش در طول شبانه روز ۵۹.۹ مگاوات و در اوج مصرف به ۱۱۰ مگاوات در روز رسیده است.

مقدس زاده افزود: تولید برق روزانه جزیره کیش ۱۸۰ مگاوات است که در مقایسه با مصرف روزانه، خوشبختانه در شرایط بسیار خوبی هستیم.

وی در خصوص مصرف گاز و گازوئیل مورد نیاز جزیره که به عنوان انرژی‌های تامین کننده نیروگاه‌های آب و برق شمال و ماهتاب کیش استفاده می‌شود، اظهار داشت: مصرف روزانه نیروگاه آب شمال و ماهتاب کیش، ۴۴۵ هزار متر مکعب و مصرف گازوئیل آن نیز ۴۴۸ هزار متر مکعب است.

رئیس کمیته بحران ستاد نوروزی کیش تولید روزانه آب این منطقه را ۲۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت: روزانه مصرف آب جزیره کیش ۲۸ هزار و ۸۰۰ متر مکعب است که از مازاد ذخیر آب در ایام تعطیلات نوروزی استفاده می‌شود.

علی مقدس زاده از ذخیره آب ۳۲ هزار متر مکعب در جزیره کیش خبر داد و افزود: به منظور تامین آب مصرفی روزانه در ایام تعطیلات نوروزی از ذخیره آب جزیره کیش استفاده شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره آب منطقه آزاد کیش ۲۳ هزار متر مکعب است؛ خوشبختانه از نظر تامین آب تا پایان تعطیلات نوروزی هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تولید و تصفیه فاضلاب منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب تصفیه خانه فاضلاب این منطقه با مدیریت شرکت عمران، آب و خدمات کیش؛ تولید نسبت به مصرف کاهش یافته است.

علی مقدس زاده خاطر نشان کرد: در هر سه حوزه از شرایط مطلوبی برخورداریم و هر روز با برگزاری جلسات متعدد و پایش روزانه و نظارت دقیق، حوزه‌های مختلف را کنترل می‌کنیم.

وی در رابطه با مدیریت ورود کارگران به جزیره کیش جهت فعالیت مجدد طرح‌های عمرانی افزود: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرم‌هایی طراحی شده است که بازگشت کارگران و پرسنل فنی طرح‌های عمرانی با استفاده از منابع مالی حاکمیتی اجرا می‌شود تا ورود تدریجی این افراد با نظارت‌های حداکثری محقق شود.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.