روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 30873
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 خرداد 1401 - 13:09 | | ارسال توسط :

آغاز فصل گردشگری کیش بدون ارائه هیچ برنامه ای از سوی مسئولان/ جشنواره تابستانی کیش در خواب زمستانی

فصل گردشگری کیش به زودی در حالی آغاز می شود که هیچ برنامه ای از سوی مسئولان این حوزه برای ورود به این فصل و استقبال از گردشگران ارائه نشده است و برترین و بزرگترین جشنواره فصلی کیش با عنوان جشنواره تابستانی کیش در خواب زمستانی فرو رفته است.
آغاز فصل گردشگری کیش بدون ارائه هیچ برنامه ای از سوی مسئولان/ جشنواره تابستانی کیش در خواب زمستانی

به گزارش روزنامه اخبار کیش، نگین خلیج فارس در شرایطی به فصل گردشگری خود نزدیک می شود که در روزگارانی نه چندان دور ماه ها پیش از شروع آن با فراخوان های رنگارنگ و برنامه ریزی های متنوع از سوی مسئولان گردشگری حال و هوای این جزیره مرجانی رنگ و بوی گردشگری به خود می گرفت اما هم اکنون با وجود اینکه تنها چند هفته به پایان خرداد و آغاز فصل تابستان که فصل بزرگ گردشگری کیش است همچنان منتظر ارائه برنامه ای مدون برای استقبال از این فصل از سوی مسئولان هستیم.

فشار گازانبری گرانی ها از یک سو و عدم برنامه ریزی مسئولان برای ورود به فصل گردشگری کیش و بخشنامه ها و مصوبه های سلیقه ای و من درآوردی برخی پایتخت نشینان موجب شده است که سکوتی تلخ روزهای خوب سال های گذشته را به کابوسی تبدیل کند که هر لحظه ساکنان کیش مرجانی در انتظار عبور هر چه سریع تر از آن باشند.

باوجود اینکه نزدیک به ۳۰ سال از تاسیس اولین منطقه آزاد در کشور می گذرذ اما بر خلاف بسیاری از کشورها ما هنوز نتوانسته ایم در مناطق آزاد خود به جایگاه واقعی و تعریف درست آن دست پیدا کنیم.

اگر چه تصریحات قانونی نشان از آن دارد که کشور می تواند با اجرای درست قوانین به بهترین شکل از مناطق آزاد خود در راستای توسعه آن ها و دیگر بخش های کشور سود برده و روز به روز شاهد توسعه و رشد باشد اما قوانین خلق الساعه و عدم آگهی برخی از افرادی که در این حوزه دست اندرکار هستند موجب شده که نه تنها این مناطق پیشرفتی نداشته باشند بلکه روز به روز عقب نشینی کرده و شرایط برای ادامه فعالیت و زندگی در آن ها سخت تر و سخت تر شود.

بی ثباتی در مدیریت و عدم برخورداری از دانش کافی در اداره و برنامه ریزی برای این مناطق موجب شده است که در طی سال های اخیر با کوچ و عقب نشینی سرمایه گذاران برای ورود به مناطق آزاد داخلی و سرمایه گذاری در آن ها باشیم در حالی که کشورهای همسایه به قرار دادن امکانات و تبلیغات بسیار تلاش کرده اند تا این سرمایه ها را به سرعت جذب کنند و مسئولان ما همچنان در خواب سنگین فرو رفته اند.

بی توجهی به قوانین واقعی و اجرایی ساختن آن ها با وجود تذکر هزاران باره دلسوزان این مناطق اعم از مسئولان دبیرخانه، مدیران مناطق آزاد و  ائمه جمعه همچنان شاهد ادامه بی توجهی به اجرای قوانین و اعلام قانون های من درآوردی مانند ثبت سفارش، مالیات های متنوع و عدم ورود خودرو به مناطق آزاد هستیم که نتیجه آن از بین رفتن سرمایه های انسانی و سرمایه های مادی در این مناطق است.

سیاست های دوگانه برای مناطق آزاد

از سویی شاهد جلوگیری اجرای قوانین در مناطق آزاد و واویلای قاچاق در این مناطق از سوی برخی مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم اما از سوی دیگر دیده می شود که هر روز بر تعداد این مناطق افزوده می شود و این سیاست دوگانه به هیچ روی نمی تواند سیاست واحدی برای اداره مناطق آزاد و بهره برداری درست از آن ها باشد.

سیاست پس زدن با دست و پیش کشیدن با پا تنها نشان از آن دارد که برخی به دنبال استفاده شخصی از ظرفیت های مناطق آزاد بدون توجه به سرنوشت این مناطق با قوانین من درآوردی هستند.

کیش محصور در میان آب های گرم و نیلگون خلیج فارس همواره ثابت کرده است که دارای مردمانی خونگرم، فعال، توانمند، اندیشمند و قانون پذیر است اما در چنگال قوانین بی در و پیکر من درآرودی و سلیقه ای گرفتار آمده و روزهای تلخی را می گذراند.

و در این میان عدم ثبات مدیریت در بخش کلان و مدیران میانی این خااکپاره مرجانی انگیزه هر گونه تلاش و فعالیت از مدیران برای رونق کیش را گرفته است به گونه ای که پس از سال ها که کیش در این زمان در حال برنامه ریزی برای برگزاری بزرگترین جشنواره های سالیانه خود با عنوان جشنواره تابستانی که به یک برند در کشور تبدیل شده بود هیچ واکنش و برنامه ای تاکنون از سوی مسئولان برای ورود به این فصل دیده نمی شود و گردشگری کیش به یک کمای عمیق رفته است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.