روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 20395
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 19 مرداد 1400 - 12:42 | | ارسال توسط :

ابتلای بیشتر و بیماریِ سخت، ره آورد ویروس دلتا

سخنگوی شورای سلامت گفت: یکی از خصوصیات مهم سویه دلتا، سرایت پذیری بسیار زیاد نسبت به سویه‌های قبلی است.
ابتلای بیشتر و بیماریِ سخت، ره آورد ویروس دلتا

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر رضانیا، گفت: امروز شاهد از دست دادن سه نفر از ساکنان جزیره بودیم که یکی از آن‌ها پیشکسوت بومی جزیره بود که تاریخ فوت دیشب در بیمارستان کیش بود و به دلیل دریافت نکردن جواب تست تا ظهر در آمار اعلام نشده بود.

وی گفت: تاکنون تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کیش به ۴۱ نفر رسید.

سخنگوی شورای سلامت کیش، افزود: فوتی ۸۳ ساله مردی با علائم سرفه، ضعف و بی حالی، تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری، دارای بیماری زمینه‌ای فشار خون، چربی، و سابقه سکته قلبی بوده که در تماس با بیمار مثبت از خانواده درگیر این بیماری شده و متاسفانه فوت شدند.

دکتر رضانیا گفت: از خصوصیات مهم سویه دلتا، سرایت پذیری بسیار زیاد نسبت به سوش‌های قبلی است، بنابراین ابتلای بیشتر رخ خواهد داد و افراد با بیماری سخت هم در بین آن‌ها بیشتر خواهد بود و تعدادبیشتری هم فوت می‌کنند.

وی بیان کرد: علائم عمده ویروس دلتا آبریزش بینی، گلودرد و تب است که شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد و البته سایر علائم نظیر سرفه، بدن درد، سردرد، تنگی نفس و سایر علائم کووید۱۹ را دارد.

سخنگوی شورای سلامت گفت: در مجموع توصیه کلی رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از شرکت در مجالس و مراکز پرازدحام، استفاده از ماسک در خارج از منزل، مراجعه به موقع به پزشک و تهویه مکان‌هایی که افراد حضور دارند، است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.