روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 24230
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 آذر 1400 - 15:41 | | ارسال توسط :
سرپرست سازمان منطقه آزاد:

اجرای قانون کار لازمه تحقق خواسته های پاکبانان کیش است

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان در نظر دارد با اجرای قانون کار در قراردادهای کارگران فضای سبز و پاکبانان این جزیره به خواسته های آنان پاسخ دهد.
اجرای قانون کار لازمه تحقق خواسته های پاکبانان کیش است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، محمدرضا نوایی لواسانی روز چهارشنبه در جمع کارگران فضای سبز و پاکبانان فضای سبز جزیره کیش اظهار داشت: این افراد به خاطر عدم اجرای قانون کار از سوی پیمانکار مورد بی مهری قرار گرفته و اکنون دچار برخی مشکلات هستند.

وی اضافه کرد: این سازمان در نظر دارد با اجرای کامل قانون کار در ارتباط با قرارداد کاری آنان برخی از مشکلات این افراد جمله اعمال مزایای قانونی از جمله حق مسکن و اولاد، افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حقوقی و خدمات درمانی و رفاهی را برای آنان فراهم کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این قانون از سوی پیمانکار اجرا نشده است افزود: هم اکنون پیمانکاران موظف هستند در راستای اجرای این قانون مشخصات و قرارداد کاری آنان را در سامانه کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش بارگزاری کنند.

وی یادآور شد: دستور اجرای قانون کار بر قرارداد کاری کارگران پاکبان و فضای سبز از پنج روز گذشته صادر شده و دستگاه های متولی حوزه کار نیز موظف هستند علاوه بر پیگیری این موضوع بر روند ثبت مشخصات کارگران نظارت داشته باشند تا جامعه هدف در یک تا ۲ ماه آینده شاهد تحقق برخی مطالبات خود خواهند بود.

لواسانی گفت: سازمان منطقه آزاد نیز در راستای ارج نهادن به این کارگران و افزایش سطح ارایه خدمات به آنان علاوه بر راه اندازی سوپرمارکت، نانوایی و آرایشگاه در کمپ سحر محل اسکان این افراد، به دنبال تجهیز چندین مهمانسرا است تا خانواده کارگرانی که در سایر نقاط کشور ساکن هستند در سفرهایی کوتاه مدت در جزیره کنار سرپرست خانواده خود حضور پیدا کنند.

وی افزود: همچنین ایجاد کلینیک تخصصی تامین اجتماعی نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته و تحقق ان از اداره تامین اجتماعی استان در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در راستای پاسخ به درخواست این کارگران اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۹ قانون کار با موضوع طرح طبقه بندی مشاغل کارگران، به زودی نظام طبقه بندی کارگران کیش تهیه می شود.

عبدالنبی شرفی با بیان اینکه خواسته‌های کارگران در دست بررسی و رسیدگی است گفت: با اجرای ماده ۴۹ قانون کار، دغدغه معیشتی کارگران جزیره تا حد قابل توجه‌ای رفع خواهد شد.

جمعی از کارگران فضای سبز و پاکبانان جزیره کیش روز چهارشنبه با حضور در مقابل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار رسیدگی این سازمان به عدم رعایت حقوق آنان از سوی پیمانکاران شدند.

بیمه کردن روزهای مرخصی و اعطای هزینه بلیط مرخصی، اخذ نشدن مالیات بر حقوق، اعطای سنوات خدمتی به کارگران بر اساس سابقه  کار، بازنگری در حق تغذیه، افزایش حقوق، اعطای حق مسکن مبتی بر وضعیت کیش از جمله خواسته هایی بود که کارگان فضای سبز و پاکبانان جزیره کیش تحقق آن را از مدیران منطقه آزاد کیش خواستار شدند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.