روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 14412
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 اسفند 1399 - 15:09 | | ارسال توسط :

ارسال نخستین محموله صادراتی روغن پسماند خوراکی از کیش به آلمان

نخستین محموله روغن صنعتی تصفیه اول حاصل بازیافت روغن‌های پسماند خوراکی در جزیره کیش برای تولید سوخت پاک به آلمان صادر می‌شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، شاه پسند مدیر عامل شرکت پترو ایمن،گفت: دریک سال گذشته این شرکت با جمع آوری پسماند روغن‌های خوراکی از مبادی مختلف جزیره ازجمله رستوران‌ها و هتل‌ها مرحله اول تصفیه این روغن هارا با موفقیت انجام داده است و همزمان با ۵ اسفند و روز مهندس روغن صنعتی حاصل از بازیافت برای آنالیز و انجام مرحله دوم تصفیه برای تبدیل شدن به سوخت پاک به آلمان صادرمی شود.

وی افزود: شرکت پترو ایمن به زودی و پس ازآغاز طرح توسعه‌ای خود با بکارگیری دانش بومی شده و تامین ماشین آلات و تجهیزات لازم امکان فراوری و تصفیه روغن‌های صنعتی را درجزیره کیش ایجادخواهدکرد.

بنابر اعلام مدیرعامل این شرکت بومی سازی دانش و تجهیزات لازم برای تصفیه مرحله دوم بر مبنای پارامتر‌هایی ممکن خواهد بود و ازطریق آنالیز روغن صنعتی ارسالی از کیش به آلمان در این کشور و طی دو مرحله دردو فصل سال ازجمله زمستان و تابستان ممکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح درشمارفعالیت‌های فناورانه است گفت: پس ازتعیین پارامتر‌های لازم و بومی سازی دستگاه، شرکت پترو ایمن باخریداری و انتقال دانش و دستگاه‌های لازم، زمینه اجرای کامل طرح بازیافت روغن‌های پسماند خوراکی درجزیره کیش و تبدیل آن به سوخت پاک را دراین منطقه فراهم می‌کند.

روابط عمومی منطقه آزاد کیش اعلام کرد : درمراسمی فردا سه شنبه ۵ اسفند با حضور مدیر عامل و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سالن ابن سینای مرکز همایش های بین المللی کیش نخستین محموله روغن صنعتی تصفیه اول حاصل بازیافت روغن های پسماند خوراکی درجزیره کیش برای تولید سوخت پاک به آلمان صادر خواهد شد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.