روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17783
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 05 خرداد 1400 - 18:10 | | ارسال توسط :

افتتاح اولین دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی کیش و هرمزگان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه شورای هماهنگی پردیس دانشگاه‌های جزیره کیش گفت: گسترش فعالیت‌های دانشگاهی در مناطق آزاد دستیابی به اهداف توسعه‌ای را تسهیل می‌کند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، جعفر آهنگران افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی را امری موثردر تسهیل ورود دانشجویان خارجی به جزیره و تحقق اهداف ایجاد پردیس‌های دانشگاهی در مناطق آزاد عنوان کرد.

جعفر آهنگران با بیان اینکه دو فعالیت برای پردیس‌ها تعریف و به عنوان تبصره در قوانین مناطق آزاد عنوان شده است افزود: بین المللی شدن دانشگاه‌های مناطق آزاد و بازگرداندن دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور با اولویت کشور‌های همسایه از برنامه‌های در حال پیگیری در مناطق آزاد است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: انتظار ما از پردیس دانشگاه‌های جزیره این است که بکوشند با هم نماد ارتباط فعال و همه جانبه دانشگاه‌ها و صنعت باشیم و در این حوزه با همکاری دانشگاهیان کیش، ارتقاء سطح صنعت و خدمات به لحاظ کمی و کیفی را موجب شویم، زمینه این فعالیت‌ها نیز فراهم شده و می‌بایست از این پس در مسئولیت اجتماعی که بر عهده داریم ایجاد توسعه پایدار را در اولویت قرار داده و این هدف را در همه فعالیت‌ها منظور کنیم.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی اجتماعی و محیط زیست حساس منطقه آزاد کیش و تاکید بر اهمیت حضور دانشگاهیان جزیره برای تهیه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و محیط زیست اظهار داشت: با توجه به وجود دانشگاه‌های تراز اول در کیش انتظار ما از این مجموعه‌ها استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان برای فعالیت در عرصه‌های مختلف و کمک به سازمان است.

آهنگران افزود: دانشگاه‌ها باید نسبت به زمان قبل از ایجاد پردیس‌ها در بحث ارائه خدمات و صنعت منطقه آزاد کیش توانمندی بیشتری از خود نشان دهند، مشارکت پردیس‌ها در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان طبق تعریف و راهبرد‌های طرح جامع کیش ما را با محیط زیست شکننده که نمی‌تواند بسیاری از صنایع را در خو جای دهد یاری می‌کند تا به سمت فعالیت دانش بنیان روی آوریم و مباحث توسعه‌ای را دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گسترش فعالیت‌های دانشگاهی را از دیگر موضوعات مد نظر سازمان و ذینفعان آن در بخش‌های برون سازمانی عنوان کرد.

جعفر آهنگران گفت: فعالیت‌ها دانشگاه هاباید از قالب آموزش و پژوهش فراتر رفته و در تحقق توسعه پایدار کیش ایفای مسئولیت کنند و اجرای تمامی طرح‌های جزیره منوط به توجه به پیوست‌های فرهنگی اجتماعی و محیط زیستی از سوی دانشگاه‌ها باشد.

وی از پیگیری ایجاد شهرک دانشگاهی بر اساس برنامه‌های بلند مدت کشور خبر داد و گفت: ما باید به سمت نسل چهارمی شدن مناطق آزاد و تبدیل این مناطق به مرکز بین المللی خدمات و در نهایت رقم خوردن اتفاقات خوب بین المللی پیش برویم، بنابراین تبدیل کیش به جزیره‌ای منحصر به فرد وهوشمند همچنین تبدیل به پایلوت تمامی فعالیت ها، مستلزم همکاری و راهنمایی دانشگاه‌ها برای ارائه نیاز‌های کیش با وزارت اقتصاد، راه و شهر سازی و ارتباطات و دیگر وزارتخانه‌ها است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.