روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32998
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 03 مرداد 1401 - 9:04 | | ارسال توسط :
معاون فرماندهی و عملیات فرماندهی انتظامی ویژه کیش خبرداد:

افزایش برخورد با خودروها و موتورهای شارژی متخلف در کیش

معاون فرماندهی و عملیات فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به تاثیر بالای همکاری کیشوندان به ویژه فرهنگ یاران ترافیک در افزایش برخورد با تخلفات و کاهش تصادفات در سال جاری از افزایش 30 برابری برخورد با تخلفات خودروها و موتورهای شارژی در کیش خبرداد.
افزایش برخورد با خودروها و موتورهای شارژی متخلف در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سرهنگ مسعود میرحسینی در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اهمیت و ضرورت فعالیت های فرهنگی و تاثیر آن در جامعه اظهار کرد: هر کار فرهنگی در جامعه به وضوح تاثیرات خود را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری شاهد کاهش تصادفات در جزیره کیش هستیم افزود: بنابرآمار موجود در سال جاری میزان تصادفات در مجموع ۲۹ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ میرحسینی افزود: این میزان کاهش در تصادفات جرحی ۲۱ درصد و خسارتی ۳۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری تصادفات مرگ و میر در  کیش ۵۰ درصد کاهش داشته است تاکید کرد: ایجاد زمینه های مسئولیت پذیری در افراد یکی از مهمترین اصولی است که می تواند موجب کاهش جرائم شود .

 میر حسینی افزود: بهترین راه برای برخورد با جرائم و بزه های اجتماعی در جزیره کیش فرهنگ سازی است.

معاون فرماندهی و عملیات فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی در کیش به عنوان یک جاذبه گردشگری همواره در سطح کشور و منطقه معرفی شده است خاطر نشان کرد: با همکاری خوب کیشوندان و فرهنگ یاران ترافیک در سال جاری برخورد پلیس با خودروها و موتورهای شارژی متخلف در سطح شهر افزایش ۳۰ درصدی داشته که موجب کاهش تصادفات در سال جاری در جزیره کیش شده است.

 افزایش دوربین های کنترل سرعت در سطح شهر و اتاق کنترل پایش سرعت یکی از نیازهای ضروری و ابزارهای ایجاد ایمنی در فضای شهری توسط پلیس است که بارها توسط رسانه ها و پلیس به عنوان یک مطالبه ضروری مطرح شده است اما ما همچنان در سطح جزیره کیش که داعیه شهر هوشمند دارد در این خصوص با کمبودهای فراوانی روبرو هستیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به این امر مهم اهتمام کافی داشته باشند.

رعایت اصول و قواعد راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش به خصوص توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و کیشوندان سال هاست که در جزیره کیش به عنوان یک فرهنگ زیبا و گردشگری مورد تحسین بوده است اگر چه در سال های اخیر اندکی کم رنگ شده است اما همچنان این فرهنگ زیبا و پرجاذبه در میان کیشوندان وجود دارد.

زدن راهنما در تغییر مسیر حرکت خودرو، رعایت حق تقدم در ورود به میدان، رعایت حق تقدم عابر پیاده و خودرو در چهارراه ، بستن کمر بند ایمنی، پرهیز از بوق زدن و استفاده از دنده عقب در حرکت که در دیگر شهرها کمتر مورد توجه قرار می گیرد در میان کیشوندان به اصول مهم و ضروری در کنار رعایت دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی بدل شده است که زیبایی و جذابیت رانندگی در جزیره کیش را دوچندان می کند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.