روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 7561
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 31 شهریور 1399 - 12:08 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

افزایش ۱۰ درصدی مراجعه موارد مشکوک کرونا به مراکز درمانی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش ۱۰ درصدی شمار مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان در هفته اخیر خبر داد.
افزایش ۱۰ درصدی مراجعه موارد مشکوک کرونا به مراکز درمانی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش ۱۰ درصدی شمار مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان در هفته اخیر خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از مهر، حسین فرشیدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: این موضوع به علت کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است به طوریکه میزان رعایت مردم در این خصوص ۵ درصد کاهش یافته است.

دکتر فرشیدی هشدار داد: در صورت کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم روند افزایشی شدت می‌یابد.

وی ابراز کرد: استان از وضعیت هشدار هم فراتر رفته است و اکنون بندرعباس، بندرلنگه و میناب از لحاظ تعداد بیمار کرونایی در شرایط بحرانی هستند و وضعیت پارسیان، جاسک و بستک نیز از هشدار عبور کرده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در شبانه روز گذشته، ۳ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۷۵۱ نفر افزایش یافت.

دکتر فرشیدی افزود: اکنون ۱۹۵ بیمار در بیمارستان‌ها با تشخیص کووید ۱۹ بستری اند که از این شمار ۴۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و حال ۱۳ نفرشان وخیم است.

وی گفت: با توجه به مراودات بالای هرمزگان با استان‌های کشور، از دیگر نقاط کشور بیشتر متاثر هستیم و اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنیم شاهد موج افزایشی در استان خواهیم بود.

دکتر فرشیدی افزایش سفرها و تجمعات را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا دانست و از مردم خواست از سفرها و تجمعات غیرضروری بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان، می‌توانیم کمی دیرتر نسبت به دیگر مناطق کشور و از ۱۵ مهر یا هفته آخر مهر واکسیناسیون را انجام دهیم.

دکتر فرشیدی تاکید کرد: اکنون هیچ داروخانه‌ای واکسن آنفلوآنزا ندارد و مردم به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته اول مهرماه، واکسن آنفلوآنزا توسط مرکز بهداشت استان در اختیار افراد اورژانسی قرار می‌گیرد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : مهر
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.