روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 12285
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 19 دی 1399 - 12:07 | | ارسال توسط :

امام جمعه کیش: رویکرد نهاد در انتقادات، اصلاح امور است نه تخریب افراد

امام جمعه کیش در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش گفت: رویکرد نهاد امام جمعه در هر مسئله ای که مطرح می کند اصلاح اموردر جهت رشد و تعالی جزیره کیش از و به هیچوجه قصد تخریب افراد را ندارد.
امام جمعه کیش: رویکرد نهاد در انتقادات، اصلاح امور است نه تخریب افراد

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش در این نشست با حضور سرهنگ علی اصغر جمالی فرماندهی انتظامی ویژه کیش، محمد زنگانه، معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی ویژه و اصحاب رسانه در دفتر نهاد امام جمعه کیش برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه(س)، و تقدیر از اصحاب رسانه کیش در انعکاس دقیق و سریع اخبار در جزیره کیش اظهار کرد: در سرزمین اصلی ۲۶ دستگاه و نهاد متولی حوزه حجاب و عفاف هستند و در جزیره کیش یار بیست و هفتم به نام اصحاب رسانه به دیگر دستگاه ها کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید همه دستگاه ها وحوزه های متولی پای کار باشند تا این واجب فراموش شده احیاء شود افزود: اصحاب رسانه بواسطه ارتباطات فراوان، قدرت بیان و ابزار قلم در جهت گسترش حجاب و عفاف در کیش می توانند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

امام جمعه کیش با اشاره به بخشی از صحبت های انعکاس شده وی در نشست ۹ دی در رابطه با مواخذه کسانی که به بیت المال در جزیره کیش آسیب وارد کرده اند گفت: در رویکرد هر مسئله در جزیره کیش و حوزه اقتصادی قصد تخریب افراد نیست و اگر بحثی مطرح می شود جهت اصلاح امور و رشد و تعالی جامعه است.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با این دیدگاه به مباحث بپردازند؛ ما دوست داریم کیش در حوزه گردشگری امن، اسلامی و سالم توسعه پیدا کند و باید همه برای دست یابی به این مهم تلاش کنند.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: باید کاری کنیم کیش پیشرفت کند زیرا لیاقت آن را دارد، باید برای کیش دلسوز باشیم و هیچ کس از خود مردم کیش برای کیش دلسوزتر نخواهد بود لذا خودمان باید از این گوهر گرانبها محافظت کنیم.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افراد را باید به حجاب تشویق کرد و ای رویکرد اقناعی برای جذب افراد به سوی حجاب بهره گرفت افزود: باید اهمیت و جایگاه حجاب برای افراد تبیین شود

وی افزود: اگر زن مسلمان بداند که حجاب موجب رشد و تعالی اوست میل به حجاب در وجود او دو چندان می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش با بیان اینکه زن در سایه حجاب می تواند در زمینه های مختلف رشد کند افزود: اگر به این باور برسیم و افراد را به این باور برسانیم که حجاب یک نعمت الهی است به سادگی حجاب پذیرفته می شود و ما باید این باور را در زنان ودختران به وجود بیاوریم.

وی افزود: هدف اسلام از حجاب حفظ عفت زنان است و حجاب سبب رسیدن زن به رتبه های بالای معنوی و عالی شده و از لغزش جلوگیری کرده و امنیت را برای او به ارمغان می آورد.

امام جمعه کیش با بیان اینکه حجاب سود دو طرفه است و هیچ ضرری ندارد تاکید کرد: ما باید به این باور برسیم که هدف دشمن از ترویج بی حجابی از بین بردن حیای جامعه است.

وی با تصریح بر اینکه بی حجابی از راهبردهای دشمن برای نفوذ در میان خانواده ها و استحاله جامعه است اظهار کرد: دشمن می خواهد با این سخنان اذهان را منحرف کرده و به نفع خود بهره برداری کند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه حجاب به معنای ذلت زن نیست خاطر نشان کرد:حجاب به معنای پوشش سالم است و در جامعه اسلامی چادر به عنوان پوشش برتر شناخته شده است.

حجاب و عفاف به زن به عنوان زینت جامعه ارزش و اعتبار بالاتری می بخشد

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش نیز در این نشست با تسلیت ایام فاطمیه(س)  اصحاب رسانه را همراه و یار۲۷ ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش برشمرد و افزود: هدف از برگزاری نشست های امر به معروف و نهی از منکر هم افزایی و همراهی و تقویت برنامه های فرهنگی و غنی سازی این برنامه ها است و به هیچ عنوان هدف ایجاد فاصه نیست.

وی با اشاره به اینکه رعایت حجاب وعفاف در جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است به ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ و سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و افزود: عدم موفقیت رضاخان در کشف حجاب و برداشتن چادر از سرزنان نشان می دهد که حجاب از زمانی که انسان پا برروی کره زمین گذاشته وجود دارد و شاه با زور اسلحه هم نتوانست چادر را از سرزنان مسلمان بردارد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش افزود: حجاب و عفاف به زن به عنوان زینت جامعه ارزش و اعتبار بالاتری می بخشد. زیرا زن در آموزه های دینی گوهر گرانبهایی است که باید به خوبی از آن ارزش های وجودی آن صیانت و حفاظت کرد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۲ میلیون گردشگر در جزیره کیش در طول سال تاکید کرد: بسیار حرکت ارزشمندی است که گردشگران همانگونه که از امکانات تفریحی و گردشگری کیش بهره مند می شوند در حوزه حجاب و عفاف نیز رعایت موارد و شئون اسلامی را داشته باشند

جمالی با بیان اینکه برخوردهای پلیس به هیچ عنوان موجب کاهش گردشگران در جزیره کیش نمی شود افزود: در طول ۹ ماهه گذشته برخوردهای پلیس با مسئله حجاب و عفاف ۴۰ درصد افزایش داشته و با این حال شاهد افزایش ورود گردشگران به جزیره کیش بوده ایم و حتی یک مورد هم گزارش از نارضایتی در این خصوص دیده نشده است.

وی تصریح کرد: برخوردهای دوستانه نیروی انتظامی موجب کاهش گردشگری خواهد شد یا افزایش بی رویه قیمت های بلیط؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش با اشاره به برگزاری مستمر جلسات از سال ۹۷ تاکنون بر تشکیل جلسات منظم کارگروه های حوزه حجاب و عفاف در ایام کرونا و برگزاری دو جلسه از ابتدای سال تاکنون توسط ستاد گفت: قوانین حجاب و عفاف در ادارت در این کارگروه ها احصاء و به واحدهای مربوطه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه و نهادها امر به معروف و نهی از منکر را باید از درون واحدهای خود آغاز کنند به مصوبات ستاد در نشست ۹ دی اشاره کرد.

بر این اساس، به برخی مصوبات نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش در ۹ دی اشاره می شود.

ابلاغ منشور عفاف و حجاب درون سازمانی

ابلاغ منشور عفاف و حجاب درون سازمانی به کارکنان، نصب بنر الگوی پوشش مناسب در ورودی ادارات کیش، توجه ویژه به قانون تخلفات اداری در رابطه با عدم رعایت پوشش مناسب و برخورد قانونی و بررسی طرح استفاده از پوشش یکسان و مناسب توسط خانم ها در محل کار و اجرای آن توسط واحد حراست سازمان اجرایی شود.

نصب بنر الگوی پوشش مناسب در ورودی صنوف و قابل روئیت برای مراجعین باشد، برگزار کارگاه های آموزش آداب و احکام ویژه اصناف با همکاری معاونت گردشگری، نظارت بر رعایت پوشش مناسب کارکنان و نظارت بر ارائه خدمات مطلوب گردشگری وفروش البسه متعارف در واحدهای صنفی اجرایی شود.

حوزه سواحل رصد می شود

تابلوهای « شنا ممنوع:» در سواحل ، محل های شلوغ و عمومی و خانوادگی نصب شده و دوش های حمام واقع در سرویس های بهداشتی سواحل پلمب شود، مراکز پذیرایی و عکاسان غیر مجاز، نظارت مداوم بر مراکز پذیرایی برای جلوگیری از سرو غذای غیرحلال و غیرشرعی انجام شده و با متخلفان برخورد شود، کلیه عکاسان سیار فاقد مجوز شناسایی، جمع آوری و نظارت بر عکسان و تصویر برداران دارای مجوز تشدید و در صورت عدم رعایت برابر ضوابط اقدام و نسبت به تعلیق مجوز آن ها اقدام شود.

شناسایی نامحسوس شبکه ها و فعالین این حوزه در فضای حقیقی و مجازی توسط جامعه اطلاعاتی ، دستگیری و برخورد  قانون  با ضوابط حداکثری نسبت به  متخلفین، تشدید گشت های تخصصی در تفرجگاه ها و سواحل (ساعات خلوت)، معرفی متخلفین به مرجع قضایی و با هدف پیشگیرانه برخورد قضایی صورت پذیرد.، نظارت بیشتر بر باشگاه های ورزشی و مربیان انجام و در صورت تخلف اقدام لازم صورت پذیرد، تشدید گشت های تخصصی در تفرجگاه ها و سواحل و برخورد قانونی با متخلفین صورت پذیرد.

معضل خانه های شبانه و ارائه مجوز «خانه مسافر»

انجام تبلیغات محیطی، نسب بنر و اقدامات فرهنگی با محوریت عفاف و حجاب در فرودگاه و بندرگاه مبادی ورودی جزیره کیش اقدام شود؛ ساماندهی خانه های شبانه همانند سرزمین اصلی صرفاً مجوز “خانه مسافر” با رعایت استانداردهای های هتلینگ صادر شد، نسبت به پلمب خانه های شبانه خارج  از ضوابط اقدام لازم صورت گیرد.، نظارت شهرسازی و دیگر ادارات ذی ربط جهت جلوگیری از نصب دیش مرکزی و عدم دادن پایان کار به مجتمع های مسکونی، جمع آوری و ارائه اخطار به مدیران مجتمع های مسکونی دارای دیش ماهواره مرکزی

تشدید نظارت گمرک منطقه و ممانعت از وارادت  البسه نامتعارف  مطابق قانون، تشدید نظارت بر مراکز فروش البسه توسط مدیریت بازرگانی و اداره نظارت بر اماکن عمومی، اخطار به  فروشندگان البسه نامتعارف و در صورت عدم اصلاح ، اعمال قانون و تعلیق مجوز، نصب تابلو های سگ گردانی ممنوع در معابر عمومی، سواحل، مراکز شلوغ ، پارک ها و…

حل معضل سگ گردانی، مطالبه عمومی مردم

 تشکیل کارگروه تخصصی  بررسی راهکارهای مساله سگ گردانی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی با در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی ،بهداشتی، امنیتی و…، فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها نسبت به پیامدهای مساله سگ گردانی با استفاده از ظرفیت رسانه ها، صداو سیمای کیش و آموزش و پرورش توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، رسیدگی به پیامدهای سوء بهداشتی مسئله سگ گردانی در سطح جزیره ( مرکز توسعه سلامت )، درخواست ممانعت از ورود سگ توسط گردشگران به جزیره کیش از طریق شرکت های هواپیمایی بویژه کیش ایر به عنوان یک مطالبه مردمی

 اختصاص تعدادی بیلبورد ثابت شهری برای نصب پیام های عفاف و حجاب، طراحی و نصب پیام های مفهومی در قالب عکس نوشته برای محیط های شهری،مبادی ورودی جزیره و همچنین ارائه به ادارات و  اصناف جهت نصب در ورودی ها ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پخش کلیپ و موشن گرافی آموزشی  و…

نصب ایکس ری و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر

تهیه و نصب دستگاه ایکس ری بالای ۱۰ تن جهت پایش کالای های واراداتی به جزیره، شناسایی نامحسوس شبکه های واردات و توزیع توسط جامعه اطلاعاتی و اعمال قانون حداکثری، رصد مستمر فضای مجازی کیش و اعزام متخلفین به دستگاه قضایی جهت برخورد بازدارنده، اجرای طرح های ناظر ۱(برخورد با افراد هنجارشکن و خودروهای متخلف ) و طرح ناظر۲(برخورد با صنوف متخلف)  مطابق سرزمین اصلی پیگیری و بصورت منطقه ای  اجرایی شود.

| منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.