روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 35922
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 27 آبان 1401 - 15:25 | | ارسال توسط :

امام جمعه کیش: همزمانی حوادث تروریستی و قطعنامه شورای حکام جای تامل دارد

امام جمعه کیش گفت: همزمانی حملات تروریستی ایذه و اصفهان برای به شهادت رساندن مردم با تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران جای تامل دارد و الان موقع جدا کردن صف مردم از آشوبگران و تروریست ها رسیده است.
امام جمعه کیش: همزمانی حوادث تروریستی و قطعنامه شورای حکام جای تامل دارد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با تسلیت به شهادت رسیدن جمعی از مردم عادی و مدافعان امنیت در حوادث تروریستی اصفهان و ایذه اظهار کرد: این حوادث در ادامه فتنه ها علیه ایران پدیدار شده و دلیل آن نیز ناکامی دشمنان در نقشه ها و توطئه ها و عدم همراهی مردم کشورمان با اشرار، اغتشاشگران و آشوب گران است.

وی یادآور شد: دشمنان اشرار و دست نشانده های خود را در نتیجه عدم همراهی مردم ، علیه ملت ایران مسلح کرده و این نشان از  شکست دشمنان در فتنه هااست و نمونه بارزی از مهم نبودن جان و مال مردم برای آنها است.

حجت الاسلام بی نیاز اضافه کرد: مردم بار دیگر نشان داده اند حتی معترض هم باشند با دشمنان همراهی نخواهد نکرد و اگر دشمنان دست به اسلحه ببرند باز هم با معاندان همسو نیستند و از راه قانونی به دنبال اعتراضات خود خواهند بود.

وی افزود: محور عربی، غربی و عبری از پیشرفت کشور ما ناراضی است و نمی خواهد ایران مستقل و مقتدر وجود داشته باشد چراکه دشمنان و مدعیان حقوق بشر بارها نشان داده اند اگر مردم در کشوری همچون عربستان سرتاپا حجاب کامل بپوشند و افرادی همچون خاشقچی را تکه تکه کنند آنها آنها واکنشی نشان نخواهند داد.

امام جمعه کیش گفت: تاریخ نظام جمهوری اسلامی نشان داده این اقدامات تروریستی نه تنها ملت ایران را نا امید نمی کند بلکه با وجود رهبری، نیروهای نظامی و امنیتی و حضور پرشور مردم بر عزم و اراده ملت اضافه افزوده می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دشمن چون شکست خورده دست به رذالت زده و از کشتار کودکان و زنان دست بر نمی دارد اضافه کرد: اما باید بدانند جمهوری اسلامی انتقام خون شهیدان را خواهد گرفت و اقدامات اشخاص و گروهک هایی که با استکبار جهانی همراهی می کنند بی جواب نخواهد ماند.

ملت ایران مستحق وضعیت موجود نیستند

حجت الاسلام بی نیاز یادآور شد: ملت بزرگوار ایران مستحق این وضعیتی که پیش امده نیستند و مسوولان در راستای بهبود وضع اقتصادی و عمومی جامعه باید تدبیری فوری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اغتشاشگران با شعار زن زندگی آزادی بلای جان مردم ایران شده اند افزود: جای تعجب دارد اکنون که وضعیت روشن شده عده ای اندک حساب خودشان را از آشوبگران جدا نکرده اند.

خطیب جمعه کیش افزود: همزمانی حملات تروریستی ایذه و اصفهان در به شهادت رساندن افراد با تصویت قطعنامه علیه ایران در شورای حکام جای تامل دارد و الان موقع آن است که صف ها ره جدا کنیم چراکه دیگر با مخلان امنیت و آسایش مردم مماشات نخواهد شد.

وی گفت: در ابتدای بروز اغتشاشات در کشور مسوولان مجبور به اعمال محدودیت در اینترنت خارجی شدند که دشمنان در آن موقع به بهانه آسیب رساندن به کسب و کارها این اقدام را محکوم کردند اما اکنون خودشان مردم را به اعتصابات بازار فرا می خوانند.

حجت الاسلام بی نیاز افزود: این افراد دوباره نشان دادند که هیچ وقت به فکر مردم و آسایش آنان نبوده بلکه به دنبال براندازی جمهوری اسلامی مقتدر و مستقل هستند.

جهاد در راه خدا هویت ملی ایرانیان است

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در یادواره ۶ هزار شهید قم اظهار کرد: یاد، پیام، تاثیر شهدا در جامعه سه مولفه در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بوده و تام شهدای انقلاب اسلامی به عنوان هویت ملی در تاریخ ایران همچون ستارگان درخشان و ماندگار می مانند.

همچنان برای اعتلای مناطق آزاد کشور امیدوار هستیم

وی با اشاره به انتصاب دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری افزود: بر اساس بندهای مورد تاکید از سوی وزیر اقتصاد و دارایی در حکم عبدالملی که بسیاری از دغدغه های مردم و مسوولان مناطق آزاد است امیدها برای اعتلای این مناطق تقویت شد.

حجت الاسلام بی نیاز گفت: تقویت جذابیت های قانونی و رفع مشکلات قانونی، ارائه پیش نویسی اصلاح قانون چگونگی مناطق آزاد، گسترش صادرات، ترغیب سرمایه گذاری خارجی مشترک، اصلاح نظام در امدی و سیاست واگذاری زمین و توسعه جوامع محلی از جمله موارد مطرح شده در این حکم است که با تحقق آنها این مناطق می توانند به نقش خود در اقتصاد عمل کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.