روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 33915
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 شهریور 1401 - 16:07 | | ارسال توسط :
در نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و مالی؛

امیرعبداللهیان: ۱۰۰ هزار دوز واکسن برکت به مالی هدیه داده شد/ عبدالله:نمایشگاه صنعتی بین ایران و مالی برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌ها ایران و مالی گفت: یکصد هزار دوز واکسن برکت را به مردم و کشور مالی تقدیم کردیم.
امیرعبداللهیان: ۱۰۰ هزار دوز واکسن برکت به مالی هدیه داده شد/ عبدالله:نمایشگاه صنعتی بین ایران و مالی برگزار می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و مالی که دقایقی پیش در محل وزارت امور خارجه این کشور با حضور وزرای خارجه دو کشور و فعالان اقتصادی و تجار برگزار شد، گفت: مراتب تشکر خود را از حضور در نشست کمیسیون مشترک ایران و مالی ابراز می‌دارم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: خرسندم که پس از حدود ۶ماه از توافق اینجانب و همکارم آقای عبدالله در تهران و توافقی که درخصوص سرعت بخشیدن و شتاب دادن به همکاری‌های همه‌جانبه بخش‌های خصوصی، دولتی و همکاری‌های متنوع در زمینه‌های علم و فناوری، گردشگری، بهداشت و درمان داشتیم، این موضوع در فرمت و مکانیزم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اراده عالی ایران همواره بر تداوم و توسعه روابط با همکاری کشور دوست و برادر کشور مالی بنا شده است و اصول ما بر دوستی، همکاری و منافع مشترک اقتصادی استوار است و این روابط می‌تواند موثر باشد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما دیروز یکصد هزار دوز واکسن برکت را به مردم و کشور مالی تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه روابط ایران و مالی می‌تواند از بنیانی محکم برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت موسسات ایرانی از جمله مرکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کلینیک ایرانی و برخی مراکز آموزشی به مدت چندین دهه نشانه‌ای از اراده جدی تاریخی ایران برای ایفای نقش سازنده در برنامه توسعه انسانی و کمک به تقویت بخش بهداشت مالی و همکاری‌های دانشگاهی، علمی و فناوری است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: دولت آیت‌الله رئیسی روابط تاریخی و دوستانه با کشور مهم و تمدنی مالی و اهتمام جدی برای توسعه روابط را در دستورکار قرار داده است و همکاران من در وزارت خارجه و سایر وزارتخانه‌های ایران و در بخش خصوصی برنامه جدی برای توسعه مناسبات با کشور مالی را در دستورکار خود قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: خوشبختانه برخی از این ایده‌ها در ماه‌های گذشته و سال‌های قبل عملی شده است اما امیدواریم با شیبی تند و جهشی جدی در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد عملیاتی شدن ایده‌های متنوع در همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و مالی باشیم. 

امیرعبداللهیان تصریح کرد: خوشبختانه روابط دو کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی است که با توجه به ویژگی تکمیل کنندگی نیازها توسعه پیوندهای موجود را در دستورکار مشترک ما قرار داده است. 

وی اضافه کرد: معتقدیم افق‌های روشنی پیش روی دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی قرار داد و دو طرف باید تلاش کنیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم. 

امیر عبداللهیان در ادامه گفت: قدمت تولید واکسن در ایران بیش از یک قرن دارد. ما پنج شرکت ایرانی را داشتیم که پنج واکسن را تولید کردیم.واکسن برکت هم امروز به مالی هدیه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز از همکاران از وزارت کار، وزارت نفت، صندوق ضمانت صادرات و وزارت دفاع و برخی از وزارت خانه های مرتبط و تعداد زیادی از مدیران بخش خصوصی در جمع ما حضور دارند و به حرفه آن ها اشاره می‌کنم و در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید برق و ماشین آلات و تراکتورسازی برای کشاورزی و در حوزه مواد شوینده و در حوزه مواد و تولید محصولات کنسرو شده و صنایع ساختمان و مصالح ساختمانی کیفیت و تنوع خودشان قرار دارند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های مختلف برای توسعه همکاری‌ها مورد توجه جدی است، گفت: ایران در ۴۳ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌های عملی، فناوری و صنعتی و دفاعی و بهداشتی، پزشکی و درمانی و… امروز جزو حداقل پنج یا ۱۰ کشور جهان قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: موفقیت کشور را با کمال صمیمیت در خدمت یکایک مردم در قاره زیبای آفریقا و به ویژه کشور دوست و برادر مالی قرار خواهیم داد. 
وزیر امور خارجه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اکنون برای انتقال علم و فناوری، مرکز فناوری آفریقایی خود را به عنوان اولین شعبه در کشور کنیا قرار داده است.

 وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اطمینان دارم امروز در ادامه این نشست هیأت‌های دو کشور دیدارها و رایزنی‌های سازنده و رو به جلویی داشته و  برای رفع برخی موانع موجود در توسعه همکاری‌های دو کشور با تمام ظرفیت مقامات دو کشور عمل خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در نشست بعدی کمیسیون مشترک که ان‌شاءالله سال آینده در تهران برگزار خواهد شد شتاب و پیشرفت و عمق هر چه بیشتر روابط را بیشتر شاهد خواهیم بود.

نمایشگاه صنعتی بین ایران و مالی برگزار می‌شود/با مشارکت استراتژیک ایران به نقطه پیشرفت دست خواهیم یافت

عبدالله وزیر خارجه مالی در ادامه نشست کمیسیون همکاری‌ها مشترک ایران و مالی گفت: این کمیسیون مشترک نشان‌دهنده مرحله اساسی برای ارتقای روابط دو جانبه و افزایش رشته های برادرانه میان دو کشور است، این جلسه می‌تواند برای ادامه راه بین دو کشور باشد.

وی افزود: تشکر می‌کنم از کارشناس‌های ما و پروژه‌های مختلفی که در زمینه بهداشت و کشاورزی و فنی و مهندسی و آموزش عالی در این کشور اجرا شده است.

وزیر خارجه مالی افزود: دنیا هر لحظه به دنبال تغییر و تحول است که با تروریسم مبارزه کرده و از افراط گرایی دوری کنیم. تروریسم در ابعادی که با آنها مواجه هستیم برای اهدافی تعیین شده‌اند که جنگ های نیابتی را آغاز کنند.

وی افزود: خرسندم که در زمینه های اولویت دار برای مالی و جمهوری اسلامی ایران قصد دارند تا همکاری های خود را افزایش دهند تا به رشد بیشتر کشور متوجه شوند و میتوانیم از نیروهای انسانی که داریم در چارچوب اهداف خود استفاده کنیم.ما میتوانیم در زمینه های صنعت و نفت و ..به همکاری های خوبی برسیم و میتوانیم از فعالان اقتصادی در این زمینه استفاده کنیم.

وزیر خارجه مالی ادامه دارد: در شرایط حساس در جهان به سر می بریم و باید چالش های خود را حل کرده و روابط خود را گسترش دهیم. مالی با مشکل تروریسم روبرو است و  باید این مشکل حل شود.

دیوپ افزود: به مقاومت کشور می‌پردازم با تمدنی قوی و دیرینه که می‌تواند به چالش های روبرو پاسخ مناسبی بدهد و ایران کشوری است که علی رغم مشکلات و تحریم ها، موفقیت ها و پیشرفت های بسیاری دارد و ما قدردان این هستیم، نمایشگاهی را در زمینه تحقیقات صنعتی و فنی موضوعی را برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بی صبرانه منتظر برپایی نمایشگاه صنعتی بین ایران و مالی هستیم تا جوانان ما از آن استفاده کنند و با مشارکت استراتژیک با ایران میتوانیم به نقطه پیشرفت برسیم.

وزیر خارجه مالی تاکید کرد: از هدیه ایران و واکسن برکت تشکر میکنیم. موضوع برای ما تعداد نیست و توسط تکنولوژیک ایرانی برای ما ارزشمند است. مالی از سیاست گذاری تحریم ها بیزار است و ما شش ماه است تحریم شده ایم و ما معتقدیم که گفت‌وگو با کشورهای دوست میتواند موجب همکاری شود. ما نیاز به گسترش همکاری های اقتصادی هستیم و به دنبال درس گرفتن و درس دادن از یکدیگر هستیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.