روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18490
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 26 خرداد 1400 - 17:47 | | ارسال توسط :
فعالان رسانه ای هرمزگان:

انتخابات فرصتی برای تغییر و تحقق اراده سیاسی مردم است

به گفته فعالان رسانه ای هرمزگان، برگزاری هر دور از انتخابات اعم از خبرگان رهبری، ریاست جمهوری ،مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه برتمرین دمکراسی و حفظ جایگاه جمهوریت، فرصتی برای تغییر و تحقق اراده سیاسی مردم است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،این عده افزودند: اکنون که دوازده بار انتخابات ریاست جمهوری و پنج بار انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا پشت سرگذاشتیم در ۲۸ خرداد بار دیگر زمینه انتخاب افراد اصلح پیش آمده که مردم با مطالعه توانمندی و قابلیت نامزدها، نظر خود را از طریق انداختن رای به صندوق ابراز می‌کنند.

فعالان رسانه ای هرمزگان در گفت وگوبا ایرنا براین باورند که شرایط سخت اقتصادی و معیشتی کنونی موجب دلخوری‌هایی شده اما براین عقیده هم هستند که تعیین سرنوشت کشور و جامعه با انتخاب بهتر بدست خودمان رقم می خورد پس با رای خود فضا را برای افراد کاردان و اهل برنامه و توانمند فراهم کنیم.

مردم با وجود مشکل‌هایی موجود پای آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند

یک فعال رسانه‌ای در هرمزگان گفت: درگام دوم انقلاب قرار داریم و برگزاری حدود ۴۰ انتخابات در کشور نشان دهنده اهمیت و تاثیر نقش مردم در اداره جامعه است و مناظره هایی که انجام شد هر چند نتوانست انتظارات را برآورده کند اما بهر حال خط و مشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کرد.

حسین روحی در گفت وگوبا ایرنا افزود: قهر با صندوق های رای مشکلی را حل نمی کند، قهر به معنای همراهی با خواست دشمنان کشور و ملت است، مردم در انتخابات گذشته نشان داده‌اند برای سرنوشت سیاسی خود اهمیت قائل هستند و با وجود همه مشکل‌ها و کمبودها در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ حضوری حداکثری خواهند داشت.

وی اظهار داشت: مردم دل نگرانی‌ها و مشکل‌هایی دارند که قابل کتمان نیست، معیشت و رفاه دچار نقصان شده، اما با همه این مشکل‌ها همیشه پای آرمان‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند و خوشبختانه هرگز منفعل عمل نمی‌کنند مردم به طبع رای می‌دهند که اوضاع مدیریتی، معیشتی، اقتصادی و اجتماعی روند رو به جلو و مثبت داشته باشد که این خواست بحق همه است.

روحی تاکید کرد:‌ هرکس منتخب این مردم باشد شک نکنید هم در دنیا و هم در آخرت باید پاسخگوی اعتماد مردم باشد، البته زمینه و بستر لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات فراهم شده و سلامت عمومی هم تضمین خواهد شد.

مردم در انتخابات شوراها به دنبال بهبود سطح پیشرفت محیط زندگی شان هستند

وی بیان داشت: مردم در انتخابات شوراها به دنبال بهبود سطح پیشرفت محیط زندگی شان هستند و متاسفانه شوراهای اسلامی در برخی شهر ها از جمله مرکز هرمزگان خوب عمل نکرد و انتظارات بر آورده نشد بلکه اختلاف‌ها برجسته شد، مشکل‌هایی در حوزه شهرداری‌ها بوجود آمد که در کاهش اعتماد عمومی به شوراها بسیار اثر گذاشت.

این فعال رسانه‌ای هرمزگان عنوان کرد:‌ در مدیریت شهری ضعف‌ها به شدت بر زندگی مردم اثر منفی داشت، از فاضلاب، پسابی که به دریا می ریزد، معضل‌های حاشیه نشینی تا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در واقع آزار دهنده است و البته کارهای خوبی هم مانند احداث روگذرها و بازگشایی معابر در محله‌ها انجام شده و انکار نباید کرد اما مردم انتظارشان فراتر از این‌ها بود.

رسانه‌ها برای جلب مشارکت مردم به میدان آمده‌اند

روحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مشارکت در انتخابات و استفاده از حق برگزیدن فرد مورد نظر توسط تک تک افراد جامعه، گفت: برای اولین بار در کشور یک اتفاق مبارک حادث شد و همه رسانه‌ها برای نقش آفرینی در حوزه جلب مشارکت مردم با اتحاد و همدلی  به میدان آمده‌اند.

وی بیان داشت: هرمزگان روزهای سخت کرونایی را می گذراند لذا برنامه دعوت بصورت رایگان، محیطی را برای ارائه برنامه‌های نامزدها فراهم کرد تا مردم کمتر آسیب ببینند و از تجمع‌ها جلوگیری شود، به عبارتی اهالی رسانه در کنار کادر درمان پیشگام در آگاهی بخشی عمومی شدند.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: انشاالله داوطلبان هم سلامت مردم را مهمتر از تبلیغ‌ها بدانند، این برنامه تقریبا توان نامزد را در طرح مباحث نشان می دهد و کار را برای انتخاب راحت‌تر خواهد کرد که امیدواریم انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری منجر به انتخاب اصلح شود.

هیچ راه حلی متمدنانه‌تر، دقیق‌تر و مناسب‌تر از انتخابات برای انتقال قدرت نیست

دانش آموخته مدیریت عالی رسانه و روزنامه نگار هرمزگان در خصوص لزوم و اهمیت مشارکت در انتخابات به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به باور این‌جانب هیچ راه حلی متمدنانه‌تر و دقیق‌تر و مناسب‌تر از انتخابات برای انتقال قدرت در جوامع بشری وجود ندارد.

علیرضا خورشید زاده ادامه داد: انتخابات گزینه بی‌بدیل مردم سالاری در سراسر دنیاست و به نظر می‌رسد انتخابات پیش رو نیز علیرغم اینکه بخش زیادی از مردم کشور به دلایل مختلف مانند مشکل‌های معیشتی، اقتصادی، ناکارامدی دولت‌ها، سپردن مسوولیت‌ها به افراد فاسد و همچنین محدود شدن حق انتخاب، اعتمادشان به دست اندرکاران سلب شده است، اما باید پذیرفت صندوق رای تنها گزینه‌ای است که می‌تواند انتقال قدرت و تغییر در رفتار دولت و حاکمیت را باعث شود.

وی ادامه داد: معتقدم در شرایط فعلی چیز دیگری که بتواند به صورت مسالمت آمیز و به دور از شیوه های قهری و در قالب رفتارهای مدنی پروسه تغییر در مناسبات و رویکردهای تصمیم گیران جامعه را  شکل دهد وجود ندارد.

این دانش‌آموخته مدیریت عالی رسانه ابراز داشت: البته به باور اینجانب نظارت همگانی و مطالبه گری مستمر مردم جامعه بعد از هر انتخاباتی نیز بقول معروف ضمانتنامه انتخابشان است و رییس جمهور آینده به عنوان حافظ قانون اساسی باید که با احترام به خواست و دیدگاه تمام قشرهای جامعه حق اعتراض، انتقاد و مشارکت همگانی را به رسمیت شناخته وساز و کار مناسبی برای  اعتماد افزایی  بوجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: البته بازسازی اعتماد مردم تنها زمانی حاصل می‌شود که تغییر رویکردها بنفع مردم شکل پیدا کند و با جریان‌های فاسدی که هرکدام بخشی از منابع کشور را در اختیار خود گرفته و ریشه اعتماد عمومی را می‌سوزانند برخورد شود و رفتار وسیاست‌های حکمرانی با شفافیت برای مردم قابل رصد و نقد باشد.

شرکت در انتخابات حق مردم است

یکی دیگر از فعالان رسانه‌ای هرمزگان هم به خبرنگار ایرنا گفت: مردم به علت مشکل هایی که با آن مواجه شدند از قبیل گرانی و تنگی معیشت و تورم و غیره از برخی عمل‌کردها دلخور هستند و شیوع ویروس کرونا در کشور نیز مقداری نشاط جامعه را گرفته است، اما ملت غیور و همیشه در صحنه پای آرمان‌ها بوده و در پی عدالت و عقلانیت هستند.

عبدالعلی پوراشرف بیان داشت: مردم مسلمان ایران به مسیر درست، حق وعدالت علاقه‌مند هستند و به آن‌ها گرایش دارند و عرق ملی و عرق مذهبی آنان موجب شده انتخابات را حق خود بدانند و از طرف دیگر قانون اساسی این حق را به آنان داده و شرع نیز انتخابات را به عنوان یک حق به رسمیت شناخته است و حاکمیت هم بر اجرای این حق تاکید دارد.

وی ادامه داد: ملت به منظور تقویت قدرت نظام و برای تحکیم پایه‌های این قدرت با وجود همه مشکل ها در انتخابات مشارکت می‌کنند هرچند این مشکل ها موجب شده نشاط مردم کاسته شود و جولان کرونا هم نمی‌تواند آنان را از احقاق حق خود که همان رای دادن است باز دارد.

این فعال رسانه‌ای هرمزگان تاکید کرد: هر ایرانی واجد شرایط حق رأی دادن دارد و مردم از این حق خود دفاع می‌کنند و با توجه به اینکه افراد بسیاری به دلیل کرونا در قرنطینه هستند اگر امکانی فراهم شود که این‌ها هم بتوانند از حق خود استفاده کنند نشاط بیشتری ایجاد می‌شود.

دفاع از حق وظیفه شرعی و انسانی است

پوراشرف تاکید کرد: دفاع از حق خود وظیفه شرعی و انسانی ماست و مسیری است برای اینکه بتوانیم مشکل‌هایی که اکنون ایجاد شده را پشت سر بگذاریم و راهکار آن هم انتخاب فرد اصلح از میان صالحان است که با آگاهی، شناخت، مطالعه و بینش می‌توان توانمندترین فرد را برای این منظور انتخاب کرد.

وی افزود: باید با دقت و وسواس و خارج از القای شخصی برای عبور از بحران بوجود آمده بهترین را انتخاب کرد و مسیر این است که هدایت دستگاه اجرایی کشور به دست افراد صالح دلسوز و آگاه به مسایل و مشکل‌های مردم بسپاریم.

این فعال رسانه‌ای هرمزگان بیان داشت: انتخاب درست موجب امید آفرینی و تقویت ارکان حاکمیت می‌شود که به عنوان روزنامه‌نگار آن را وظیفه خود می‌دانم و افراد جامعه به‌خصوص رأی اولی‌ها برای رسیدن به شناخت و آگاهی در مورد نامزدها مطالعه کنند و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

پوراشرف تصریح کرد:‌ انواع مشکل‌ها را در این ۴۰ سال تحمل کرده‌ایم و دهه پیش رو دهه شکوفایی است که مشکل‌های کنونی نباید مانع از رسیدن ما به آن شود.

دشمنان با تبلیغات حرفه‌ای منفی قصد تخریب روحیه‌ افراد و القای یاس دارند

وی گفت: دشمنان اکنون که از آخرین حربه‌های خود استفاده می‌کند می‌خواهند مردم ایران را بعد از ۴۰ سال استقامت دلسرد کنند درحالی که این گام، گام موفقیت و پیروزی است و نباید از آن عقب نشست.

فعال رسانه‌ای هرمزگان بیان داشت: دشمنانی که در دوران جنگ سیم خاردار به ایران اسلامی نمی دادند و امروز هم مانع رسیدن دارو و واکسن به ایران شده‌اند و تفاوتی در عملکرد آنان چه در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله و چه اکنون که بیماری کرونا عالم‌گیر شده و چه قبل از آن وجود ندارد.

پور اشرف خاطر نشان کرد: این طبیعی است که دشمان علاقه‌مند به حفظ سلامت جامعه و سرمایه انسانی ما نباشند و از اینکه جوانان ایرانی توانستند با تولید واکسن کشور را به پیش ببرند ناراحت بوده و تلاش کنند با تبلیغات حرفه‌ای منفی روحیه‌ افراد جامعه را تخریب کنند تا مردم پای صندوق‌های رای نروند.

پور اشرف یاداور شد: دشمنان اکنون داروی بیماران و واکسن کرونا را به عنوان اهرم فشاری بر ملت ایران قرار داده درحالی که ادعای دیگری دارد و این درحالی است که بهداشت یکی از حقوق بین المللی برای سلامت و تندرستی ساکنان تمامی کشور هاست بنابراین نیاز است با حضور پرشور و گرم خود آنان را ناامید کنیم و بتوانیم از این دوران نیز به مانند گذشته به سلامت عبور کنیم.

به گفته این فعال رسانه‌ای هرمزگان، مردم این استان نگران شیوع کرونا هستند و اگر مجریان انتخابات بتوانند فضای مناسبی را برای آنان مهیا کنند پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و به تناسب انتخابات خوب و گرمی را پیش رو خواهیم داشت و بارها مشاهده کرده‌ایم مردم معمولاً در پایان زمان رأی گیری وارد شعب محل استقرار صندوق‌های اخذ رأی می‌شوند.

جوسازی‌ها تاثیری در تصمیم مردم ندارد/ کرونا مانع حضور مردم در انتخابات نیست

فعال رسانه‌ای دیگر در هرمزگان بیان داشت:‌ مردم هرمزگان مانند همیشه ثابت کرده‌اند پای نظام و جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و مردم این استان از شیعه و سنی و نخبگان و فرهنگیان و تمام قشرها با وجود سختی‌های معیشتی و مشکل های موجود پای نظام و مملکت ایستاده‌اند.

فاطمه رکن الدینی بیان داشت: سابقه حضور مردم هرمزگان در مناسبت‌های ملی مدهبی و سیاسی نشان داده مردم فهیم‌ بوده و هستند و سیاه نمایی‌ها و جوسازی‌ها نمی‌تواند تأثیری در تصمیم و انتخاب آنان داشته باشد.

وی ادامه داد: با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم مردم پای کار انتخابات هستند و مشارکت‌شان همیشه بیش از انتظار و پیش بینی‌ها بوده، درست است که در آن دوره‌ها کرونا و شرایط اقتصادی مانند اکنون نبود اما مسایل دیگری جای آن‌ها بوده است که هیچکدام نتوانسته مانع حضور مردم پای صندوق های رأی شوند.

وی افزود: فرصتی توسط سازمان صدا و سیما در اختیار همه نامزدها گذاشته شد تا هر کدام به تناسب برنامه‌های خود را بیان کند و اکنون مردم هستند که باید قضاوت کنند، چرا که برنامه‌های نامزدها به اندازه کافی تشریح و تبیین شد.

این فعال رسانه‌ای هرمزگان بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی هم در این دوره از انتخابات به کمک آمدند و نامزدها با توجه به توان و تخصص خود از آن‌ها استفاده کردند، این امکان در دوره‌های گذشته نبود یا این اندازه تأثیر گذار نبود و فرصت بهتری از دوره های قبل برای معرفی نامزدها فراهم شد.

 بسیج رسانه هرمزگان:مردم دراین انتخابات آگاهانه ظاهر می شوند

کشور عزیز ما دارای ظرفیت های بزرگی است که با مدیریت صحیح و تکیه بر منابع و نیروهای داخلی می توان به پیشرفت های بزرگی رسید که پیش زمینه این رویداد، انتخاب افراد صالح در اداره کشور است که این مهم با حضور و انتخاب آگاهانه در عرصه انتخابات تحقق می یابد.

رییس بسیج رسانه هرمزگان هم گفت: انتخابات را مظهر جمهوریت نظام و حضور پورشور مردم در پای صندوق های رای را تعیین سرنوشت کشور توسط مردم دانست لذا برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی توسط مسئولان منتخب مردم تعیین و  اجرا می شود، لذا حضور در انتخابات و دقت ما در انتخاب بی شک بر زندگی همه و حتی نسل های بعد تاثیر گذار است.

محمد امین ذاکری افزود: ایجاد و القای فضای نا امیدی و انفعال در کشور از اهداف همیشگی دشمنان ماست و تغییر در وضعیت موجود برای رفع مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب جز با حرکت و مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود لذا در این موقعیت حساس وظیفه همگان انتخاب فرد اصلح در مدیریت کلان کشور و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در مدیریت محلی است.

وی یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت های بزرگی است که با مدیریت صحیح و تکیه بر منابع و نیروهای داخلی می توان به پیشرفت های بزرگی رسید که پیش زمینه این رویداد انتخاب افراد صالح در اداره کشور است که این مهم با حضور و انتخاب آگاهانه  در عرصه انتخابات تحقق می یابد.

همچنین روز گذشته بیش از ۱۵۰فعال رسانه ای هرمزگان با امضا و انتشار بیانیه ای از مردم دعوت کردند روز ۲۸خرداد در انتخابات رییس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.
در این بیانیه آمده که ملت ایران پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی انتخابات زیادی را تجربه کرده اند، لذا توجه به صداقت، توان، عملکرد و برنامه های نامزدهای انتخابات می تواند در فضای ناشی از تبلیغات، هیجانات و وعده های انتخاباتی ما را در انتخاب افراد شایسته کمک کند.

اصحاب رسانه استان هرمزگان با انتشار بیانیه ای، مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه مردم را منشا تحول، پیشرفت و رفع مشکلات کشور عنوان کردند ویاد آور شدند:اکنون در آستانه مهمترین رویداد سیاسی کشور عزیزمان و ورود به مرحله دیگری از رشد و تحول همه‌جانبه سرزمین ایران و انتخاب دولت و شوراهای اسلامی اصحاب رسانه استان هرمزگان همگام با دیگر قشرهای آمادگی خود برای حضور پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام می دارند.

پیش بینی مشارکت ۷۰ درصدی مردم هرمزگان در انتخابات

رییس ستاد انتخابات هرمزگان نیز گفت: حضور مردم در انتخابات تأکیدی بر مشروعیت نظام درعرصه‌های جهانی و همچنین تاکیدی بر حفظ امنیت و اقتدار کشور است و با وجود مشکل‌های معیشتی، سختی ها و کرونا مردم پای صندوق رای حاضر خواهند شد و مشارکتی در حدود ۷۰ درصد را پیش بینی می‌کنم.

علی رئوفی در گفت وگوبا ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ۴۳ سال از عمر خود را پشت سر گذاشته و با تنگناهای مختلف و جنگ‌ها و نبردهای گوناگونی روبه‌رو بوده مانند جنگ نظامی، نبرد فرهنگی و غیره که به پشتوانه مردم از هر کدام با سربلندی خارج شده است ، مردم در هر کدام از این عرصه‌ها بلوغ سیاسی، اجتماعی و فکری خود را نشان داده‌اند.

وی یاد آور شد: امروز هم که بیماری کرونا عالم گیر و عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را متأثر کرده و آسیب‌های فراوانی به همراه داشته است که سرریز آن می‌تواند در مشارکت اثرگذار باشد ولی مردم در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت.

وی یاد آور شد: همه ما می‌دانیم که مساله دیگر تحریم‌ها و درگیری کشور با جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان نظام اسلامی است که مردم آن را در سفره‌های خود احساس می‌کنند و این نیز می‌تواند بر میزان مشارکت اثر گذار باشد ولی بازهم مردم با شرکت در انتخابات بار دیگر دست رد به سینه دشمنان می زنند.

به گفته رئوفی، مردم این روزها تبلیغات به شدت منفی برضد حق تعیین سرنوشت خود را دیده و شنیده‌اند که از آنان می‌خواهد پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند که این بدخواهی است و در برابر این بدخواهی ها بایستی برای تغییر باید پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: بدخواهان حتی آشوب را تبلیغ می‌کنند که آشوب و هرج و مرج و ایجاد ناامنی به نفع هیچ‌کس نیست و برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور باید بر اقتدار نظام و مشروعیت آن در عرصه‌های مختلف افزود که بهترین راه آن حضور پای صندوق‌های رأی است.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: ۱۰ اصل قانون اساسی در خصوص انتخابات است و مردم سالاری بهترین راه و مسیر برای تغییر و مردم سالاری است که نسبت به سایر روش‌ها خطای کمتری دارد لذا حتی اگر کسانی به نظام اسلامی اعتقادی ندارند اما نباید نسبت به سرنوشت کشور و حفظ تمامیت ارضی ایران بی‌تفاوت باشند و بایستی از حق رأی خود دفاع کرده و از آن استفاده کنند.

رئوفی اضافه کرد: یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.