روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 35536
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 08 آبان 1401 - 16:25 | | ارسال توسط :

انتشار فراخوان سومین جشنواره ملی «ترنم وحی»

سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحی ویژه نوجوان پسر زیر ۱۷ سال برگزار می‌ شود.
انتشار فراخوان سومین جشنواره ملی «ترنم وحی»

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صدا و سیما، سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحی ویژه نوجوانان پسر زیر ۱۷ سال ویژه افراد ایرانی و اتباع در دو مرحله مقدماتی (به اختیار استان‌ ها به صورت مجازی یا حضوری) و مرحله کشوری (به صورت حضوری) برگزار می‌ شود.

این جشنواره در چهار رشته قرائت تقلیدی به صورت دلخواه، قرائت تطبیقی از ۱۰ جزء اول، ترتیل از کل قرآن و قرائت اذان برپا می‌ شود که هر کدام از شرکت‌ کنندگان باید در چهار رشته شرکت کنند و مجموع امتیاز چهار رشته، نفر برتر به دوره کشوری را مشخص می‌ کند.

قرائت تقلیدی سه دقیقه هر قاری به انتخاب خود، قرائت تطبیقی و قرائت ترتیل براساس قرعه اعلامی و قرائت اذان هم به صورت عربی (نه لحن فارسی) است. همچنین داوری و قضاوت این رشته‌ ها با توجه به آئین‌ نامه امسال سازمان اوقاف و امور خیریه و هر رشته از ۱۰۰ نمره لحاظ می‌ شود.

در مرحله مجازی، ارسال فایل‌ های تلاوت و اذان تحت نظر محمد بهرامی، قاری بین‌ المللی روشندل قضاوت و داوری می‌ شود. واجدین شرایط تا ۳۰ آبان‌ ماه فرصت دارند برای ثبت‌ نام در پیام‌ رسان ایتان به ادمین tarannomevahy_melli@ پیام دهند یا فایل‌ های خود را همراه با مشخصات شناسنامه‌ ای در پیام‌ رسان سروش به شماره ۰۹۱۲۷۷۹۶۸۵۶ ارسال کنند.

مرحله نهایی سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحی به صورت حضوری به مدت سه روز در جنوب کشور همراه با برنامه آموزشی برگزار و در اختتامیه به نفرات برتر اول تا پنجم جشنواره هدایایی اعطا خواهد شد.

دبیر و ناظر فنی این جشنواره سیدمحمدجواد حسینی و برگزار کننده این جشنواره، مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت اظهرالجمیل الاعلی مشهد مقدس به مدیریت قاری و مؤذن آستان قدس رضوی احسان سوختانلو است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.