روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 33109
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 07 مرداد 1401 - 11:20 | | ارسال توسط :

انسداد ۱۶ محور شریانی و غیر شریانی در پی سیل/ فیروزکوه باز شد

در روزهای گذشته و امروز بارش شدید باران و وقوع سیلاب در استان های مختلف از جمله استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، تهران و چند استان دیگر سبب شده تا بسیاری از محورهای شریانی و غیر شریانی با انسداد مقطعی مواجه شوند.
انسداد ۱۶ محور شریانی و غیر شریانی در پی سیل/ فیروزکوه باز شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافت شده در حال حاضر راه‌های شریانی و ۱۰ محور غیر شریانی به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیل در استان های مختلف مسدود شده است.
وی افزود: محور هراز در استان تهران و ۶ محوره شریانی دیگر در استان های کرمان بوشهر و سیستان و بلوچستان به همراه ۱۰ محور غیر شریانی مسدود شده است که راهداران در سراسر کشور در آماده‌باش کامل قرار دارند و در محدوده های مختلف مستقر شده و در حال بازگشایی محور های مذکور هستند.
مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بر اساس گزارش های ارسالی از استان‌های مختلف تاکنون بر طبق برآوردهای اولیه صورت گرفته ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به محورهای استان سیستان و بلوچستان و ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به محورهای جنوب کرمان وارد شده و بقیه استانها در حال ارزیابی و محاسبه خسارات وارد شده هستند.
بهرامی نیا با اعلام آمادگی کامل برای بازگشایی محور های مسدود شده در پی سیل اخیر گفت: به دلیل تداوم بارش‌ها و فروکش نکردن آب در محورهای فوق فعلا نمی توانیم آنها را باز گشایی کنیم اما محور هایی که بارش باران در آنها قطع شده و آب فروکش کرده است به سرعت در حال بازگشایی و پاکسازی است.
وی درباره آخرین وضعیت محور فیروزکوه در پی وقوع سیل امروز که در محدوده فیروزکوه رودهن اتفاق افتاد گفت: جاده فیروزکوه حدود سه ساعت به دلیل وقوع سیل مسدود شده بود ترافیکی سنگینی در این محور به وقوع پیوست اما با تلاش راهداران این محور حدود ساعت ۲۲ بازگشایی شده است و مشکلی فعلا وجود ندارد. 
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور در محور فیروزکوه مسیر جنوب به شمال حد فاصله چناران تا دماوند و مسیر شمال به جنوب محدوده سربندان و حد فاصله دماوند تا گیلاوند ترافیک سنگین وجود دارد و همین وضعیت در محور چالوس کرج حد فاصله مرزن آباد تا پل دزدبن و گچسر تا نسا وجود دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.