روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13429
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 12 بهمن 1399 - 13:12 | | ارسال توسط :
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش:

انقلاب اسلامی بروز تمنای تاریخی مردم ایران است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، انقلاب اسلامی را بروزی از خواست و تمنای تاریخی مردم ایران برای پیوند و خدمات متقابل اسلام و ایران دانست.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،‌ سعید پورعلی روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه جمهوری پایگاه پدافند هوایی جزیره کیش با بیان این که بسیاری از نظریه‌پردازان حوزه انقلاب‌ها، انقلاب ایران را بی‌نظیر و بی‌بدیل دانسته‌اند گفت: یکی از اشتباهات فاحش نظام شاهنشاهی این بود که در سیاست‌های فرهنگی و آموزشی خود سعی کرد با اتکا به ایران باستان،‌ بین ما ایرانیان و اسلام فاصله بیندازد و بین پایه هویتی ایرانی و پایه هویتی اسلامی ما ایرانیان تعارض و تنش ایجاد کند.

وی افزود: کشور ما به عنوان یک کشور تمدن‌ساز با هویت تاریخی و دیرپا در شیرازه جان خود اسلام را به عنوان یک ودیعه‌ الهی و هدیه پیامبر قرار داده و مردم متدین و دیندار ایران  سیاست دوگانه پهلوی را برنتافتند. به گونه‌ای که این نارضایتی در شعارهای دوران انقلاب مشهود است؛‌ شعار نه شرقی نه غربی رگه‌های فرهنگی برجسته در خصوص اهداف انقلاب را بیان می‌کند.

پورعلی با اشاره به تاسیس مراکز،‌مدارس و دانشگاه‌ها در دوران پهلوی که مروج اندیشه جدایی هویت ایرانی از اسلامی بودند خاطرنشان کرد: ماحصل تلاش و کوشش نظام استبداد برای اسلام‌زدایی آنی شد که در بهمن ۵۷ شاهدش بودیم. سیاست‌ اشتباه این رژیم توام با سرسپردگی و عدم حمایت و همراهی مردم شد و به همین دلیل مردم نیز پاسخ دندان شکنی به این سیاست‌ها دادند.

وی انقلاب اسلامی را متکی به همراهی و حمایت مردم دانست و تاکید کرد: ما هر چه بتوانیم بر رضایت مردم تاکید کنیم،‌ تداوم و استمرار انقلاب را تضمین کرده‌ایم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.