روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13658
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 18 بهمن 1399 - 13:47 | | ارسال توسط :

اولین کارگاه نقاشی زنان در کیش برگزار شد

کارگاه نقاشی زنان با عنوان "کیش بانو" با شرکت ۲۹ هنرمند در جزیره کیش برگزار شد.
اولین کارگاه نقاشی زنان در کیش برگزار شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،‌ علی زنده دل که به عنوان داور در این رویداد هنری شرکت کرده بود، چنین برنامه هایی را زمینه ساز تعامل و آشنایی بیشتر هنرمندان دانست و گفت: کار همه هنرمندان قابل تقدیر است اما در نهایت کار ۶ هنرمند،‌به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. 

وی با تقدیر از حمایت های سازمان منطقه آزاد از چنین برنامه هایی افزود: خوشبختانه معاونت فرهنگی و اجتماعی نگاه مثبتی به هنرو هنرمند دارد و دراین چند سال از رویدادهای هنری پشتیبانی خوبی چه از نظر مادی و چه معنوی داشته است. به نظر من نقش بانوان در زندگی اجتماعی به خصوص در بحث مدیریتی بسیارپررنگ است. امیدوارم با برگزاری چنین رویداد هایی ازبانوان حمایت بیشتری شود زیرا این سبک کارگاه ها چه در بحث هنری و چه اجرایی قطعا می تواند در رابطه با پیشرفت زنان موثر باشد.

زنده دل که فارغ التحصیل رشته هنر است و تجربه داوری را  درحوزه های متعددی مانند گرافیک داشته، ادامه داد: به نظر من این قبیل کارگاه ها باید تکرار شوند. زیرا درشرایطی که کرونا محدودیت های زیادی ایجاد کرده، باعث ایجاد انگیزه و انرژی میان هنرمندان جزیره می شود.

درادامه مراسم و بعد از اجرای موسیقی محلی بانوان جزیره، جوایز و لوح تقدیر به هنرمندان برگزیده اهدا شد.

مهدیه گلستانی هنرمند نقاش روی چوب که در این کارگاه مورد تقدیر قرار گرفت به ایرنا گفت: ما برای این مراسم به چند گروه هنری تقسیم شدیم. یک سری از بچه ها نقاشی روی بوم وعده ای کار متریال را انتخاب کردند. کار من نقاشی روی چرم،کوزه و سنگ است.

وی افزود: همه حاضران در این کارگاه یک سر رشته هنری دارند و امیدوارند بتوانند کار مورد علاقه خود را تداوم دهند. آن چه برای ما ارزشمند است فراهم کردن زمینه برای ادامه کار است. 

گلستانی ادامه داد: ما این آمادگی را داریم تا در تعامل با امور زنان کیش زمینه اشتغال بانوان را در حوزه‌های هنری فراهم کنیم. 

در ادامه مراسم حمزه لویی، ساعتی و گلزار در حوزه دکوراتیو و معاونی،‌ مصلح و عمانی در حوزه نقاشی بوم به عنوان هنرمندان برگزیده در این رویداد معرفی شدند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.