روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 13401
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 11 بهمن 1399 - 18:32 | | ارسال توسط :

اکران فیلم‌های سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کیش

آثار سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش اکران می‌شود.

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، بدریه بحرینی مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت این رویداد مهم فرهنگی در ارتقاء فعالیت‌های هنری و فرهنگی جزیره کیش تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، اکران فیلم‌های سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با ظرفیت محدود و با رعایت ضوابط بهداشتی مصوب ستادملی مبارزه با کرونا در جزیره کیش برگزار می‌شود.

بابک عامل دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز، برگزاری این جشنواره را یکی از بزرگترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در جزیره کیش عنوان کرد و افزود: اکران فیلم‌های این جشنواره از ۱۶ بهمن هم زمان با سراسر کشور در کیش آغاز می‌شود.

بابک عامل افزود: ۸ روز اکران برای فیلم‌ها و یک روز برای اختتامیه این جشنواره در نظر گرفته شده است و فیلم‌های برگزیده مردمی از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در جزیره کیش است.

وی گفت: در اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به پاس یک عمر تلاش‌های بی وقفه هنرمندان این عرصه، یکی از چهره‌های سینمایی ایران مورد تقدیر و قدردانی قرار خواهد گرفت.

عامل با بیان این که در سال گذشته؛ فیلم‌ها در دو بخش ” مسابقه” و ” نگاه نو ویژه کسانی که فیلم‌های اول را می‌ساختند” اکران شد افزود: امسال ۶۲ فیلم به مسابقات راه پیدا کردند و پس از بازبینی نخست ۱۶ فیلم به بخش ” سودای سیمرغ” معرفی شد که هرکدام برای دریافت یکی از سیمرغ‌ها کاندید شده است.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم فجر کیش با اشاره به این که برخی از این فیلم‌ها در دو نوبت و برخی نیز در یک نوبت اکران خواهد شد، گفت: فیلم‌های “ابله، روشن، گیج گاه، خط فرزی، ستاره بازی، بی همه چیز، تی تی و شیشلیک” در دو نوبت و فیلم‌های “رمانتیسم عباد و طوبا، روز و روزگاری، آبادان، ذالاوا، تک تیرانداز، منصور، مامان، مصلحت و یدو” در یک نوبت اکران خواهد شد.

اکران فیلم‌های منتخب جشنواره بین المللی فیلم فجر هر روز در سه نوبت ۱۹ تا ۲۱ تا ۲۱ و سی و ۲۴ تا یک و نیم بامداد اکران خواهد شد و نوبت آخر با هدف بهره مندی بازاریان این منطقه و صاحبان صنوف از برنامه‌های جشنواره فجر برنامه تدارک دیده شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.