روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 11635
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 دی 1399 - 16:06 | | ارسال توسط :
در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت

بازدید از ۲ هزار و ۸۶۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش امروز گفت: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت تیم‌های نظارتی تشدید شده و در همین راستا در آذر ماه بازرسان بهداشت محیط از ۲هزار و ۸۶۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید کردند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری ایرنا؛محمدرضا رضانیا تصریح کرد: اهداف اصلی این طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بازرسی بهداشتی از کلیه اماکن صنفی به منظور نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی  با هدف مدیریت کنترل و پیشگیری از کرونا، کاهش موارد بستری در بیمارستان، کاهش میزان مرگ‌ومیر و قطع چرخه انتقال کرونا است.

وی افزود: در راستای نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذر ماه ۲ مورد متخلف به دادگاه معرفی شد.

رضانیا خاطرنشان کرد: امیدواریم مشارکت حداکثری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت در اجرای این طرح، منجر به کنترل هر چه بیشتر بیماری کرونا شود.

رئیس مرکز سلامت کیش با اشاره به اینکه رویکرد و اولویت اصلی این مرکز  مبتنی بر آموزش و فرهنگ سازی و ارتقای دانش و آگاهی اصناف و نیز آحاد جامعه است گفت: در این مورد کارشناسان بهداشت محیط در حین بازدید از صنوف به متصدیان آموزش چهره به چهره ارائه می‌دهند.

وی افزود همچنین ۲۶۱مورد کلرسنجی و ۲۱ مورد نمونه برداری از مواد غذائی ، صدور ۶۸۴کارت بهداشتی ،۲۲مورد نمونه برداری میکروبی از منابع آب آشامیدنی،۴مورد بازدید از مدارس ،۲۴ مورد نمونه برداری از نان از نظر بررسی وجود جوش شیرین، ۳۹مورد صدور صلاحیت بهداشتی و یک هزار و ۱۴۴ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل از مهمترین اقدامات بهداشت محیط در آذر ماه بوده است .

وی همچنین به معدوم شدن ۳ هزار و ۴۹۶ کیلو گرم مواد غذائی تاریخ گذشته و فاسد دراین ماه اشاره کرد و گفت :تشدید بازرسی ها همچنان با قدرت ادامه دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.