روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 49609
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 30 فروردین 1403 - 13:59 | | ارسال توسط :

بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از محور دامغان- معلمان و مطالبات اعتباری

رییس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه از مراحل تکمیل محور دامغان- معلمان به عنوان مطالبه جدی مردم بازدید کرد. مهمترین مساله تکمیل عملیات دوبانده کردن این محور پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران و تکمیل نشدن محور از سوی استان همجوار است.
بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از محور دامغان- معلمان و مطالبات اعتباری

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،داود منظور در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم به استان سمنان در شهرستان دامغان از محور ارتباطی این استان از دامغان به استان اصفهان بازدید کرد.

طرح دوبانده شدن محور دامغان به معلمان با توجه به سال‌ها وقفه در عملیات ساخت، به یکی از مطالبات دیرینه مردم استان سمنان و دامغان تبدیل شده است که نیازمند نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات ملی است.

محور دوطرفه و کم‌عرض معلمان دامغان – جندق اصفهان جزو مسیرهای اصلی و اتصال جنوب به شمال کشور و برعکس طی سال، حوادث جاده‌ای بسیاری را رقم می‌زند و انسان‌های زیادی را به کام مرگ می‌کشاند، در حالی که این محور با توجه به قرارگیری در محورارتباطی شمال به جنوب و وجود کویر خسته کننده، باید حداقل از ایمنی بالا برای مسافران برخوردار باشد.

علاوه بر این، با توجه به وجود چندین روستای پرجمعیت، منطقه گردشگری کویر حاج علی‌قلی حسن آباد، تپه‌های مریخی و زیبایی های کویر، سالانه بسیاری از گردشگران نیز از این مسیر برای بهره‌مندی از آثار طبیعی استفاده می‌کنند.

آغاز عملیات از سال ۹۴

پیشینه ایجاد بزرگراه دامغان به جندق به دولت پنجم برمی‌گردد و با توجه به افزایش تردد و تصادفات مرگبار، دوبانده شدن این محور از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت.

سالانه ده ها نفر در این محور جان خود را از دست می‌دهند و در آخرین حادثه که مربوط به ایام نوروز امسال بود، تصادف مرگبار برخورد ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و سواری هیوندا سوناتا در نهم فروردین ۱۴۰۳ در محدوده استان سمنان، ۹ نفر از هموطنان در صحنه تصادف جان باختند، تا ورقی دیگر از قصه پر غصه جاده مرگ باشد.

ایمن‌سازی جاده معلمان – جندق و محور اتصالی استان‌های سمنان و اصفهان رکورددار تصادف‌های مرگبار نیازمند عزم، انسجام و تلاش برای تخصیص اعتبار ملی از جمله سفر دور دوم رییس‌جمهور به منظور حفظ جان هموطنان و پاسخ به مطالبه‌های مردمی است.

بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از محور دامغان- معلمان و مطالبات اعتباری

با توجه به خطرآفرین بودن این محور، دوبانده شدن و رسیدگی بهتر به این جاده از درخواست‌های اصلی بازماندگان متوفیان و مردم دامغان و دیگر شهرستانهای همجوار است که امید می‌رود با تخصیص اعتبار لازم از جمله سفر دور دوم رییس جمهور به استان سمنان شاهد پیشرفت سریع‌تر اجرای طرح عمرانی در این محور باشیم.

پرداخت مطالبات، دغدغه پیمانکاران محور است

رییس راه و شهرسازی دامغان در این خصوص به ایرنا گفت: پرداخت نشدن مطالبات، یکی از اصلی ترین مشکلات مطرح شده توسط پیمانکاران محور دامغان به معلمان است که امیدواریم در دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، اعتبار خوبی برای این محور اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دور اول سفر آیت الله رئیسی، رییس جمهور به استان سمنان به محور دامغان ـ معلمان تخصیص یافت اما این میزان تخصیص اعتبار برای تکمیل این محور، مبلغ کمی است.

مهدی هراتی ادامه داد: طول محور دامغان – جندق به عنوان محور اتصالی استان سمنان به استان اصفهان از دشت کویر ۲۷۰ کیلومتر است که ۲۴۰ کیلومتر آن در محدوده شهرستان دامغان استان سمنان و ۳۰ کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات ساخت در این محور برعهده سه پیمانکار است که مربوط به ۵۵ کیلومتر اول، ۵۰ کیلومتر دوم و ۱۳ کیلومتر نهایی است که به ترتیب تاکنون ۳۰ درصد، ۷۰ درصد و ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هراتی خاطرنشان کرد: در ۱۲۰ کیلومتر نهایی هیچ عملیاتی انجام نمی‌شود و هنوز طرح مطالعه آن نیز اجرا نشده که این موضوع نگران کننده است.

مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد علاوه بر عرض کم جاده دوطرفه معلمان – جندق، این جاده از روکش آسفالت مناسبی هم برخوردار نیست و علاوه بر خطرها و صدمه‌های جانی، به خودروهای سواری عبوری در این مسیر نیز آسیب زیادی وارد می‌کند.

تاکید امام جمعه دامغان بر ارتقای ایمنی محور جندق – معلمان

امام جمعه دامغان در خطبه‌های دومین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ دامغان در مصلای این شهرستان با انتقاد از وضعیت تصادفات جاده‌ای بیان کرد: حادثه تلخ و اسف بار تصادف خونین در محور معلمان دامغان – جندق اصفهان به فوت ۹ نفر از هموطنان انجامید.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان با بیان اینکه محور معلمان – جندق از جمله محورهای پرتصادف است، ابراز کرد: از مسئولان انتظار داریم فکری به حال این جاده کرده و در راستای تکمیل ۲ بانده شدن این محور تسریع داشته باشند.

توضیح راه و شهرسازی دامغان از عملیات محورهای شمالی دامغان

رییس اداره راه و شهرسازی دامغان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در حال حاضر عملیات دوبانده شدن محور دامغان به گلوگاه در حال انجام است.

مهدی هراتی مشکل این محور را نیز عدم پرداخت مطالبات پیمانکار بیان کرد و گفت: محور دامغان به آستانه به صورت کامل تکمیل شده و محور آستانه تا دیباج نیز به طول ۲۵ کیلومتر با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی افزود: از میدان انتهایی شهر دیباج تا سه‌راهی گلوگاه نیز به طول سه کیلومتر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

هراتی همچنین به عملیات ساخت محور چشمه علی به فولاد محله اشاره و تصریح کرد: فاز اول این محدوده به طول ۱۱ کیلومتر با ۶۵ درصد پیشرفت در حال انجام است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، مطالبات پرداخت و عملیات ساخت تسریع یابد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.