روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7109
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 23 شهریور 1399 - 9:17 | | ارسال توسط :

بخشنامه های سلیقه ای بندی است بر پای مناطق آزاد کشور

اجرایی شدن قوانین مناطق آزاد همواره یکی از مهمترین دغدغه ها و درخواست های مسئولان، فعالان اقتصادی و ساکنان این مناطق بوده است که در نشست خبری افتتاح طرح های ملی به آن اشاره شد.
بخشنامه های سلیقه ای بندی است بر پای مناطق آزاد کشور

اجرایی شدن قوانین مناطق آزاد همواره یکی از مهمترین دغدغه ها و درخواست های مسئولان، فعالان اقتصادی و ساکنان این مناطق بوده است که در نشست خبری افتتاح طرح های ملی به آن اشاره شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در آخرین روز کاری از هفته گذشته شاهد اجرای آیین افتتاح ۱۱ طرح عمرانی و زیربنایی در کیش و طرح های بسیار در سایر نقاط کشور به وسیله رئیس دولت تدبیر و امید بودیم؛ طرح هایی که نشان از زنده و پویا بودن این مناطق با وجود تحریم های سخت و ناجوانمردانه استکبار جهانی دارد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه و در حاشیه این مراسم تاکید کرد که اجرایی نشدن قوانین مناطق آزاد کشور مشکلاتی را در مسیر رشد و رونق جزیره کیش ایجاد و به نوعی اذیت کرده است.

یکی از موارد مهمی که در این راستا مطرح است، بخشنامه های سلیقه ای است که به شکل های مختلف هر از چندگاه از سوی مدیران ارشد کشور به این مناطق ابلاغ می شود، بخشنامه هایی که نه تنها با روح قوانین مناطق آزاد همخوانی ندارد بلکه قانون این مناطق را زیر سوال می برد.

در تازه ترین موارد ابلاغی به مناطق آزاد اجرای قانون مالیات برحقوق و دستمزد کارمندان و کارکنان بخش های مختلف در مناطق آزاد است که با اعتراضات فراوانی قرار گرفت و با پیگیری های انجام شده شنیده می شود که این بخشنامه لغو شده است اگر چه هنوز چیزی ابلاغ نشده اما امید می رود که این مشکل از پیش پای مناطق آزاد کشور برداشته شود.

مسئله مهم دیگری که مدت هاست کیشوندان را آزار می دهد عدم ورود خودرو به مناطق آزاد کشور است.

اگر چه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران دبیرخانه رایزنی های بسیاری در این خصوص انجام داده اند تا این مشکل نیز به سرانجام مثبتی ختم شود اما هنوز هم خبری نرسیده و تمامی رایزنی ها با اما و اگرها بر روی میز مسئولان ارشد کشور در حال خاک خوردن است.

با توجه به شرجی بالای آب و هوای کیش و استهلاک بالای خودرو در جزیره، استفاده از خودروهای داخلی به صرفه نیست و خودروهای موجود نیز به همین دلیل از عمر کوتاهی نسبت به خودروهای فعال در سرزمین اصلی برخوردار است و با توجه به هزینه های بالایی که تعمیرات و قطعات خودرو در کیش دارد، با کاهش عمر خودروها و افزایش استهلاک آن ها هزینه های بسیاری برای تعمیرات بر دوش ساکنان این منطقه به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای خدماتی وارد می شود.

مشکلات ورود و خروج کالا در این مناطق و نقش گمرک نیز از مسائلی است که باید برای آن راهکاری یافت زمانی که یک تولید کننده حتی برای ارسال یک قطعه تعمیراتی با مشکلات فراوانی روبروست و یا کانتیتر های دارو روزهای طولانی در گمرک معطل می مانند، مسئله اهمیت خود را به خوبی نشان می دهد.

بی تردید به گفته رئیس جمهوری در آیین افتتاح طرح های ملی که به صورت ویدئو کنفرانس برقرار شد فلسفه ایجاد مناطق آزاد برداشته شدن بند قوانین اضافی از دست و پای فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در این مناطق و رشد و شکوفایی است که می تواند سرعت بیشتری در مناطق آزاد داشته باشد اما با قوانین من درآوردی و بخشنامه های سلیقه ای این بندها نه تنها برداشته نمی شود بلکه هر روز گره های محکمتری بر آن زده می شود، گره هایی که حتی به دندان نیز گشوده نمی شود چه رسد به دست.

روحانی در این آیین بر اهمیت توجه به ایجاد زمینه های سرمایه گذاری و رفع موانع تاکید کرد و افزود: مدیران مناطق آزاد کشور موظف هستند که تسهیلات سرمایه گذاری را برای فعالان اقتصادی فراهم کنند اما باید به ایشان به عنوان رئیس دولت تدبیر و امید عرض کرد که« آقای رئیس جمهور محترم، مدیران مناطق آزاد می خواهند کار کنند بخشنامه های کشوری دست و پایشان را بسته است»

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.