روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 38023
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 بهمن 1401 - 16:08 | | ارسال توسط :

بررسی مناسبات دوجانبه و تجاری محور گفت‌وگوهای وزیران خارجه ایران و موریتانی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان که برای دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه موریتانی به این کشور سفر کرده است، سه‌شنبه شب در دیدار با محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی موریتانی به گفت‌وگو و تبادل نظر درخصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور پرداخت. […]

بررسی مناسبات دوجانبه و تجاری محور گفت‌وگوهای وزیران خارجه ایران و موریتانی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان که برای دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه موریتانی به این کشور سفر کرده است، سه‌شنبه شب در دیدار با محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی موریتانی به گفت‌وگو و تبادل نظر درخصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور پرداخت.

وزیر امور خارجه در این دیدار ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، فناوری، اقتصادی و تجاری را مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین اقدامات موریتانی در زمینه برقراری صلح و استقرار آرامش در منطقه صحرای آفریقا را مورد حمایت قرار داد.

محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی موریتانی نیز در این دیدار روابط دو کشور را مهم ارزیابی کرد و گسترش تعاملات فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

حمایت از مردم و آرمان فلسطین، گسترش همکاری‌ها میان کشورهای اسلامی و موضوعات مرتبط با برگزاری نشست آتی وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نواکشوت از دیگر موارد مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی موریتانی در این دیدار بود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه روز گذشته (سه‌شنبه) در صدر هیات بلندپایه سیاسی و به منظور انجام دیدارهای دوجانبه با مسئولان موریتانی، تهران را به مقصد پایتخت این کشور آفریقایی ترک کرد.

امیرعبداللهیان ساعتی پیش وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد و مورد استقبال «محمد سالم ولد مرزوک» وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پس از دیدار و گفت وگو با محمد ولد غزوانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی موریتانی، قرار است با محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه با محمد ولد غزوانی نیز دیدار و تبادل نظر کند.

جمهوری اسلامی موریتانی کشوری مستقل در آفریقای غربی است که در ۱۹۶۰ استقلال یافت.

امیر عبداللهیان پس از این انجام ملاقات های دوجانبه عازم آمریکای لاتین شد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.