روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 15208
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 22 اسفند 1399 - 18:09 | | ارسال توسط :

برنامه ریزی برای تعطیلات نوروزی و ذخیره سازی مایحتاج عمومی در کیش

امام جمعه کیش گفت: مسئولان برای تعطیلات نوروزی و ذخیره سازی مایحتاج عمومی در جزیره کیش برنامه ریزی کنند.

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه کیش با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروزی گفت: تامین مواد غذایی، تامین آب شرب و ذخیره سازی سوخت برای تعطیلات نوروزی از ضرورت‌های مهم کیش است که باید برای آن‌ها برنامه ریزی شود.
امام جمعه کیش تامین امنیت مسافران مسیر دریایی را ضروری خواند و گفت: شناور‌هایی که مسافران و خودرو‌ها را جابجا می‌کنند باید امنیت کافی داشته باشند و مسئولان، حوادث غیر مترقبه را نیز در نظر بگیرند، زیرا برخی اتفاقات قابل پیش بینی هستند، اما اداره و کنترل آن‌ها دشوار می‌شود.
وی با تاکید بر مدیریت برنامه‌های فرهنگی هنری نوروز اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی – هنری و تفریحی باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشند، زیرا مردم برنامه‌هایی را که سنخیتی با فرهنگ ما نداشته باشند تحمل نخواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به تغییر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت:دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید نگاه واقع بینانه‌ای به کیش داشته باشد، زیرا مناطق کیش و قشم با مناطق آزاد اروند و ارس تفاوت دارند.
امام جمعه‌ کیش با بیان اینکه تغییر مدیر عامل سازمان منطقه‌ی آزاد کیش در زمان مناسبی رخ نداد افزود: دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید مدیری کاردان، پاکدست، آشنا به مسائل اقتصادی، متعهد و دارای قدرت مدیریتی را برای کیش انتخاب کند که توانایی مدیریت کوتاه مدت را داشته باشد.
وی تامین نماز خانه در نزدیکی اماکن گردشگری را از ضرورت‌ها خواند و گفت: باید بهترین و در دسترس‌ترین مکان‌ها برای نماز خانه انتخاب شوند تا مردم برای ادای فرایض دینی دچار مشکل نشوند.
امام جمعه‌ی کیش با تاکید بر رسیدگی به خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران در کیش گفت: بنیاد شهید باید یک دفتر ویژ و نماینده‌ی ویژه برای کیش در نظر بگیرد تا به مشکلات این عزیزان رسیدگی شود.
حجت الاسلام و المسلمین، فرا رسیدن سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و همچنین سالروز ولادت حضرت عباس علیه السلام را به مسلمانان تبریک گفت.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.