روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 20596
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 26 مرداد 1400 - 11:59 | | ارسال توسط :

برکت انتخاب امام جمعه کیش برای واکسیناسیون علیه کرونا شد

امام جمعه کیش هنگام دریافت واکسن کرونا کوو برکت را انتخاب کرد و گفت: ترجیم دادم از واکسن ایرانی استفاده کنم تا تاکیدی دوباره بر حمایت از تولید داخلی باشد.
برکت انتخاب امام جمعه کیش برای واکسیناسیون علیه کرونا شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،حجت الاسلام احمد حسن زاده شامگاه دوشنبه هنگام دریافت واکسن خود با اشاره به اینکه در سامانه بر اساس نوبت سنی ثبت نام کرده ام اظهار داشت: در هیچ فرقی در نوع واکسن دریافتی که وزارت بهداشت تایید کرده نیست ولی ترجیح بنده  واکسن برکت بود و مرحله اول را تزریق کردم.

وی گفت:  واکسیناسیون کیشوندان با سرعت خوبی در حال انجام است و انتظار می رود این روند برای تحت پوشش قرار دادن همه افراد جزیره تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه پیشنهاد می شود ۲ مرکز برای واکسیناسیون در نظر گرفته شود تا روند کار بهتر پیش برود گفت: نهاد امامت جمعه کیش اماده است مجموعه مصلی را در اختیار واکسیناسیون قرار دهد.

تزریق بیش از ۱۳ هزار دز واکسن در کیش

مسوول کمیته واکسیناسیون کووید ۱۹ کیش نیز گفت: هم اکنون متولدین ۵۷ در نوبت واکسیناسیون قرار گرفته اند، گفت: تا کنون ۱۳ هزار و ۶۸۰ دز واکسن در این جزیره تزریق شده که حدود ۳۰ درصد جمعیت واجد شرایط است

مریم ستاری با بیان اینکه هم اکنون سه میز پذیرش تزریق در تالار شهر به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و امکان افزایش تا هفت میز نیز وجود دارد افزود: مشکلی در تزریق واکسن وجود ندارد و تنها مسااله ظرفیت ورود واکسن به جزیره است.

کیش از مرداد امسال متلاطم ترین وضعیت خود از نظر روند ابتلا و فوتی ها را تجربه می کند به طوریکه ششمین روز از این ماه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان کیش به ۸۰۰ نفر رسید اما میانگین آن تا قبل از اعمال محدویت های کرونایی (۱۷ مرداد) روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در نوسان بود؛ در ۲۲ روز گذشته از این ماه آمار فوتی ها از ۲۳ نفر  ابتدای شیوع همه گیری به ۴۵ نفر رسیده است.

با توجه وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها ، اعمال محدودیت های شدید در این جزیره از روز  یکشنبه ۱۷ مرداد آغاز شد که شامل تعطیلی سه روزه تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری  هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها بود که اکنون نیز ادامه دارد.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز  پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره است.

همچنین بر اساس مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی شورای سلامت کیش اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در جزیره از بامداد پنجشنبه ۱۴ مرداد به مدت سه روز آغاز شده بود که روز یکشنبه ۱۷ مرداد تداوم آن از ساعت ۲۳ تا چهار بامداد تا پنجم شهریور دیگر تمدیدشده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۳ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۵۰۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۴۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۵۱  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که هفت تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.