روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 42492
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 28 تیر 1402 - 10:35 | | ارسال توسط :

برگزاری مراسم سنتی طشت گذاری محرم ۱۴۴۵ در کیش

آیین سنتی و معنوی طشت گذاری به یاد لب تشنگی حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش در حسینیه الغدیر جزیره کیش برگزار شد.
برگزاری مراسم سنتی طشت گذاری محرم ۱۴۴۵ در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، آیین طشت گذاری یکی از قدیمی‌ترین سنت‌ها و مناسک عزاداری امام حسین (ع) است که جمع کثیری از مردم آذری زبان ایران، بویژه آذری‌های مقیم جزیره کیش با برپایی این آیین به پیشواز عزاداری‌های ماه محرم و صفر می‌روند.

این مراسم به نظر بسیاری از محققان فرهنگ عزاداری، به پاسداشت رفتار جوانمردانه امام حسین (ع) در روز ۲۷ ذیحجه سال۶۰ هجری قمری انجام می‌شود.

در آن روز کارون سالار شهیدان در منزلی بنام زباله و در سوز و حرارت بیابان با لشگر حر بن یزید ریاحی مواجه شد، لشگر حر بسیار تشنه بود و آبی همراهشان نبود، اما آب در کاروان امام حسین (ع) به اندازه مناسب ذخیره شده بود، حضرت دستور فرمودند تا آب مشک‌ها را در طشت‌ها ریخته و لشکر حر و حتی اسب‌های سپاه او را نیز سیراب کردند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.