روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45046
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 18 مهر 1402 - 12:35 | | ارسال توسط :

برگزاری کارگاه آموزشی خودآگاهی و خودمراقبتی

کارگاره آموزشی خودآگاهی و خودمراقبتی گرامیداشت هفته سلامت روان در سالن همایش‌های مرکز بهداشت کیش برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی خودآگاهی و خودمراقبتی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مریم صفیری کارشناس و روانشناس در این کارگاه آموزشی گفت: خومراقبتی انرژی انسان را تجدید می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد، چشم اندازی نو و احساسی مثبت برای زندگی به فرد می‌بخشد و احساس شادی، آرامش و صلح را در انسان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خومراقبتی، اعتماد بنفس و عزت نفس را در فرد افزایش می‌دهد، افزود: احساس سلامت و تندرستی در جسم و شور و شوق زندگی و افزایش انگیزه در زندگی از دیگر آثار خودمراقبتی است.

صفیری با اشاره به لزوم داشتن خودمراقبتی جسمی و روانی برای افراد، افزود: داشتن تغذیه مناسب، ورزش و تحرک روزانه، خواب کافی و ساماندهی محیط زندگی نمونه‌های از برنامه خودمراقبتی جسمی است.

وی گفت: در خودمراقبتی روانی و عاطفی نیز نسبت به خودمان و توانایی‌هایمان برای مدیریت احساسات و مقابله با مشکلات بهره می گیریم.

کارشناس ارشد روانشناسی افزود:پیاده روی در ساحل، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب های خوب، مشورت با دوستان، بازدید از موزه، رفتن به کلاس های فرهنگی و  هنری و نوشتن احساسات نمونه‌هایی از برنامه خودمراقبتی روانی و عاطفی هستند.

صفیری ملاقات با دوستان، فعالیت در گروه همسالان، گذراندن شب با خانواده و داشتن مسافرت‌های خانوادگی را نمونه‌هایی از برنامه خودمراقبتی اجتماعی برشمرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.