روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33295
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 10:52 | | ارسال توسط :

برگزاری ۱۵ نمایشگاه و همایش ملی و بین المللی در ۱۴۰۱ گامی مهم در رونق دوباره کیش

برگزاری نمایشگاه ها و همایش های بین المللی در جزیره کیش می تواند گامی مهم و مطمئن در رونق مجدد کیش باشد که در راستای اهتمام به این بخش 15 نمایشگاه در سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.
برگزاری ۱۵ نمایشگاه و همایش ملی و بین المللی در ۱۴۰۱ گامی مهم در رونق دوباره کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش یکی از برنامه های مهم در جزیره کیش که در سال های گذشته موجب تبدیل این جزیره مرجانی به یک برند ملی و بین المللی در این بخش شده بود برگزاری نمایشگاه ها و همایش های بزرگ بود.

با برگزاری این نمایشگاه علاوه بر جذب گردشگران داخلی و خارجی به دلیل برگزاری برخی از نمایشگاه های تخصصی، کیش به مرور تبدیل به یک قطب علمی می شد که متاسفانه به دلیل مشکلات فراوانی که در سال های اخیر به ویژه با شیوع کرونا و تحریم ها به وجود آمد برگزاری این نمایشگاه ها و همایش ها را کمرنگ کرد.

علیرضا ابراهیم پورمدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در نشست صمیمانه خود با جمعی از اصحاب رسانه در پاسخ به سوال رسانه ها مبنی بر رونق  دوباره این حوزه از برگزاری ۱۵ نمایشگاه تخصصی در سال جاری خبرداد و افزود: دو نمایشگاه برگزار شده و ۱۳ نمایشگاه دیگر به مرور تا پایان سال برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر در سطحی گسترده و با چشم انداز ایجاد یک برند و نمایشگاه دائمی در کیش یکی از مواردی است که وی به آن اشاره کرد.

نمایشگاه ایرشو که در سال های گذشته طرفداران بسیاری داشت و موجب حضور گردشگران برای بازدید از نمایش های هوایی بی نظیر در این نمایشگاه شده بود نیز از دیگر مواردی است که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش از آن خبرداد.

  نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات (KITEX) نیز که اردیبهشت ماه برگزار شد از جمله نمایشگاه های تخصصی است که می تواند به ظرفیت علمی جزیره کیش افزوده و اندیشمندان به روز در این حوزه را به جزیره کیش جذب کند ضمن اینکه کیش داعیه هوشمند شدن دارد و با حضور شرکت های بین المللی و تبادل اطلاعات در این حوزه شاهد گسترش فعالیت ها و ورود جوانان به یک بازار کار فوق العاده بود.

نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی نیز خرداد ماه برگزار شد و به عنوان نمایشگاهی که پس از دو سال در جزیره کیش برگزار می شود از رونق نسبی مناسبی برخوردار بود اما با توجه به وجود ظرفیت عظیم دریا و سواحل کیش می توان در این بخش تلاش های بیشتری انجام داد تا این نمایشگاه به یکی از بزرگترین و جذاب ترین نمایشگاه های در کشور و منطقه تبدیل شود.

اولین نمایشگاه شهر پایدار(۶ الی ۹ بهمن) نمایشگاه های بین المللی فولاد ایران ( ۱۰ الی ۱۲ آبان)، گل و گیاه ( ۲۰ الی ۲۷ دی)، مواد غذایی (۶ الی ۹ مهر)، تجهیزات هتلداری و رستوران( ۶الی ۹مهر)، صنعت ساختمان و صنایع وابسته (۲۰ الی ۲۳ دی) و اولین نمایشگاه محیط زیست ایمنی و بهداشت ( ۸ الی ۱۱ اسفند) از جمله های تخصصی هستند که قرار است تا پایان سال جاری در کیش برگزار شود. هریک از این نمایشگاه ها مربوط به صنایع مهمی است که با برگزاری آن شرکت های پرآوازه داخلی و خارجی می توانند در آن ها حضور یافته و با به روزترین دستاوردهای صنعت خود آشنا شوند.

در این میان برگزاری نمایشگاه ها و همایش های بزرگ اقتصادی که از گذشته نیز دارای شهرت بسیاری بوده اند راهگشای اقتصاد زخم خورده از تحریم ها و رکودی است که گریبان اقتصاد کشور و جزیره کیش را گرفته است.

نمایشگاه های بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی درکنار نمایشگاه تخصصی فرصت های سرمایه گذاری KISH INVEX2021 ( 25 الی ۲۸ مهر) و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و ساخت داخل در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۲۴ الی ۲۶ بهمن ماه در یک قاب زمان بندی شده که به علاقمندان حضور و شرکت در این نمایشگاه به عنوان بازدید کننده یا شرکت های برگزار کننده ارائه شده رویکردی است که با ارزیابی ضریب احتمالی مشکلات و رفع آن ها ترغیب کننده بسیاری از بخش های تخصصی و صنایع مهم کشور خواهد شد تا کیش را به عنوان محلی مناسب برای حضور نمایشگاهی خود انتخاب کنند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.