روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 33888
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 31 مرداد 1401 - 17:02 | | ارسال توسط :

بهره برداری از طرح اتصال گاز خط هفتم سراسری به کیش

در آستانه هفته دولت، نیروگاه‌های آب و برق جزیره کیش با اتصال به خط هفتم سراسری گاز دارای گاز طبیعی و مقرون به صرفه شدند.
بهره برداری از طرح اتصال گاز خط هفتم سراسری به کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، در مراسم بهره برداری از طرح انتقال گاز به نیروگاه‌های جزیره کیش که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد، در مرحله اول، نیروگاه‌های آب و برق کیش که پیش از این با سوخت گازوئیل کار می‌کردند از نعمت سوخت ارزان و پایدار گاز بهره‌مند شدند.

مجری طرح انتقال گاز به جزیره کیش در خصوص چگونگی عملیات لوله گذاری گفت: با اجرای ۹۴ کیلومتر خط ۵۶ اینچ در سرزمین اصلی، ۱۹ کیلومتر خط ۳۲ اینچ دریایی و پنج کیلومتر خط ۲۰ اینچ در جزیره کیش، گاز خط هفتم سراسری کشور به نیروگاه‌های کیش رسیده است.

عبداله مهرابی افزود: هزینه صرف شده برای این طرح ۳۵۰ میلیون دلار بوده که پیش بینی می‌شود در مدت یک سال و با بازگشت سرمایه ۳۲۰ میلیون دلاری جبران شود.

مدیرعامل گاز استان هرمزگان هم گفت: اتصال به شبکه پایدار گاز سراسری، تامین انرژی پاک و پایدار، صرفه جویی در مصرف روزانه یک میلیون ۴۰۰ هزار لیتر و سالانه ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت نفت گاز (گازوئیل)، صرفه جویی و آزاد سازی بیش از هفت هزار تن گاز LPG با توسعه گازرسانی در جزیره، حذف هزینه حمل و نقل سوخت نفت گاز به جزیره بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در سال، حذف هزینه حمل و نقل گاز مایع (LPG) به میزان چهار میلیارد تومان در سال و فراهم شدن احداث جایگاه‌های CNG برای سوخت خودرو‌ها و شناور‌ها از مهمترین دستاورد‌های انتقال گاز به جزیره کیش است.

فواد حمزوی افزود: در مرحله بعد انتقال گاز به صنایع، هتل ها، رستوران ها، صنوف بزرگ و بعد از آن منازل مسکونی از برنامه‌های شرکت ملی گاز است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.