روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 28583
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1401 - 11:33 | | ارسال توسط :

بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بازدید بهداشتی در طرح نوروزی

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ۲ هزار و ۴۶۳ نوبت بازدید از واحد‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در طرح نوروزی انجام شد.
بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بازدید بهداشتی در طرح نوروزی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، دکتر رضانیا افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین امسال بازدید‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و خدماتی توسط بازرسان بهداشت محیط کیش انجام شد.

وی تصریح کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط کیش هزار و ۱۸۴ نوبت از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و هزار و ۲۷۹ نوبت از اماکن عمومی جزیره کیش بازدید کردند و به دو هزار و ۵۹۷ نفر نیز در ایام نوروز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شد.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه اماکن عمومی یکی از محیط‌های اصلی ابتلا افراد به ویروس کرونا هستند، افزود: بازرسان بهداشت محیط کیش درایام تعطیلات نوروزی در دو شیفت و با تمام توان نسبت به بازدید از این اماکن بازدید کردند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به پاسخگویی به ۴۲ شکایت رسیده به واحد دریافت گزارش‌های مردمی گفت: در ایام تعطیلات نوروز کارشناسان بهداشت این مرکز ۳۶۵ نوبت کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۱۷ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، ۷۵۴ نوبت سنجش مواد غذایی با وسایل و تجهیزات قابل حمل سنجش، ۳۰ نوبت نمونه برداری از آب آشامیدنی و صدور ۲۷۲ کارت تندرستی برای صاحبان صنوف و اماکن انجام دادند.

دکتر رضانیا خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین امسال ۹۲۶ نفر برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه‌های صدف و سحر مراجعه کردند.

وی افزود: در این مدت ۴۷۳ نفر از خدمات پزشک، ۷۵ نفر از خدمات دندانپزشکی، ۳۳۷ نفر از خدمات آزمایشگاه مراکز بهداشتی و درمانی مرکز توسعه سلامت کیش استفاده کردند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام نوروز افزود: در راستای اجرای این طرح هزار و ۴۱۶ تزریق واکسن کرونا در تالار شهر، پیگیری ۵۷ نفر  مبتلا به ویروس کرونا و پیگیری ۱۵۰ نفر از افراد در تماس با بیماران کرونا مثبت توسط مدافعان سلامت کیش انجام شد.

دکتر رضانیا خاطر نشان کرد: از آغاز طرح نوروزی نیرو‌های مرکز توسعه سلامت کیش شبانه روز در دو نوبت صبح و عصر تلاش کردند تا در ایام تعطیل و غیر تعطیل بهترین خدمات را در بخش‌های بهداشتی و درمانی به ساکنان و گردشگران ارائه کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.