روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 19030
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, بیمارستان تاریخ انتشار : 11 تیر 1400 - 14:49 | | ارسال توسط :

بیماران بستری بخش کرونا در کیش ۲ برابر افزایش یافت

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بیماران بستری بخش کرونا در این جزیره طی ۲ هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافت.
بیماران بستری بخش کرونا در کیش ۲ برابر افزایش یافت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدرضا رضانیا با اظهار داشت: به علت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی روند ابتلای به این ویروس در جزیره اکنون روند روبه رشد به خود گرفته به طوریکه طی ۲ هفته گذشته شناسایی قطعی افراد مبتلا در از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان فوق تخصصی کیش بستری هستند که طی ۲ هفته گذشته روند بستری بیماران نیز از افزایش ۲ برابر مواجه شده است.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: لازم است بصورت جدی تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شده و در صورت بروز علائم فرد باید خود را از سایر اعضای خانواده دور نگه داشته و با پزشک مشورت کند.

وی با اشاره به اینکه از تجمع و دورهمی خانوادگی پرهیز کنیم چراکه اکنون نوع جهش یافته این بیماری سنین جوانتر را مبتلا می کند یادآور شد: به علت گرمای هوا ناچار به استفاده ار سیستم خنک کننده هستیم لذا تهویه هوا باید به شکلی باشد که هوا در محیط کار یا منزل تبادل داشته و بدین منظور یک پنجره را باز نگه داریم تا این امر صورت گیرد.

رضا نیا اظهار داشت: افرادی که حتی ۲ مرحله واکسن خود را دریافت کرده اند هم لازم است همچنان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند چون شاهد ابتلای این افراد هم بوده ایم و واکسن ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند فقط از شدت بیماری و مرگ و میر کم می‌کند.

وی با بیان اینکه روز گذشته با فوت یک آقای ۴۳ ساله تبعه خارجی، با علائم، تنگی نفس، بی حالی، سرفه و تب و لرز و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تا تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ به ۲۴ نفر برسد افزود: لازم است با توجه به قرارگیری جزیره کیش در وضعیت قرمز کرونایی از برپایی دورهمی، تجمع، ترددغیرضروری در سطح شهر و خروج بدون ماسک از منزل خودداری کنند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۹ تیر در این جزیره پنج هزار و ۱۵۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۱۹ نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعه در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.