روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 16675
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1400 - 11:00 | | ارسال توسط :

بینایی ۶۴۰ کودک در کیش غربالگری شد

رییس اداره بهزیستی کیش گفت: بینایی تعداد ۶۴۰ کودک سه تا ۶ سال پارسال در این جزیره توسط کارشناسان بهزیستی غربالگری شد.
بینایی ۶۴۰ کودک در کیش غربالگری شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،شقایق کهورزاده اظهار داشت: از سال گذشته به دستور ستاد مبارزه با کرونا و بهزیستی کل کشور برای پیشگیری از کرونا از دستگاه فتورفرکتومتر استفاده می شود که بهزیستی جزیره با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش دی ماه این دستگاه را خریداری کرد.

وی با بیان اینکه خرید این دستگاه باعث شد پس از چند ماه وقفه، روند غربالگری چشم کودکان سه ا ۶ سال در این جزیره مجددا از سر گرفته شود اضافه کرد: عدم ارتباط دست‌ها و یا شی با چشم ها به عنوان یکی از راه های انتقال ویروس کرونا از مزایای این دستگاه است.

رییس اداره بهزیستی کیش گفت: در صورت تشخیص علایم تنبلی توسط این دستگاه، کودک به اپتومتریست و پس از آن در صورت لزوم برای معاینه و درمان جدی تر به متخصص مراجعه خواهد کرد.

وی افزود: سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از برنامه های عمومی،طرح غربالگری بینایی چشم کودکان هم به تعویق افتاد و این روند باعث کاهش غربالگری کودکان شده است.

کهورزاده اظهار داشت: به همین دلیل ایستگاه بینایی سنجی به صورت دائم در این اداره مستقر شده و تلاش می شود امسال حداکثر کودکان جامعه هدف را زیر پوشش طرح قرار دهیم.

تنبلی چشم یا “آمبلیوپی” نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می شود و اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان از عوارض ناشی از آن محسوب می شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.