روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 31379
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 21 خرداد 1401 - 10:03 | | ارسال توسط :

تابستان امسال ۱۰۰ عنوان کلاس آموزشی در جزیره کیش برگزار می شود

مدیر امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تابستان امسال در راستای غنی سازی اقات فراغت کودکان و نوجوانان ۱۰۰ عنوان کلاس اموزشی در این جزیره برگزار می شود.
تابستان امسال ۱۰۰ عنوان کلاس آموزشی در جزیره کیش برگزار می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،رضا اردلان روز شنبه اظهار داشت: امسال با بهبود وضعیت کرونایی کشور و تبع آن در این جزیره معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش کلاس های تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و کودکان پس از ۲ سال از سر گرفته می شود..

وی اضافه کرد: با همکاری دفتر نهاد امام جمعه کیش، آموزش و پرورش، مساجد، مرکز ورزش و تفریحات سال برگزاری ۱۰۰ عنوان کلاس اموزشی در زمینه های فرهنگی، هنری، درسی و ورزشی تدارک دیده شده که از یکم تیر ماه امسال برپایی آنها آغاز می شود.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: با توجه به اینکه در سطح جزیره پنج فرهنگسرای فعال شامل سنایی، مینا، میلاد، اندیشه و کتابخانه عمومی وجود دارد و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به منظور پوشش بیشتر نقاط مختلف جزیره اقدام به استفاده از ظرفیت سایر مراکز عمومی گرفته است.

وی یادآور شد: در این راستا ۶ مسجد شامل جواد الائمه (ع)، امام سجاد(ع)،امام صادق (ع)، زینبیه ، خاتم الانبیا (ص) و امام حسن مجتبی با همکاری هیات امنا و نهاد امامت جمعه جزیره و تعدادی از مدارس و سه هنرستان جزیره با معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان همکاری دارند.

اردلان پیش بینی می شود امسال ۲ تا سه هزار کودک و نوجوان از برنامه های اوقات فراغت در این جزیره استفاده کنند گفت: علاوه بر فرهنگسراها، مدارس و مساجد با استفاده از توان و زیرساخت های مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش کلاس ها و مسابقات ورزشی نیز در بین جامعه هدف برگزار می شود.

وی عمده ترین دلیل استفاده از توان مدارس، فرهنگسراها، مساجد و هنرستان ها در طرح اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را کاهش فاصله جامعه هدف تا محل خدمت و جلوگیری از هزینه ایاب و ذهاب و حمل و نقل است تا بنا به شرایط جوی جزیره استفاده از این خدمات با سهولت انجام شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.