روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 2284
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1399 - 12:07 | | ارسال توسط :
در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس ترکیه عنوان شد:

تاکید قالیباف بر همکاری‌های تهران و آنکارا برای گسترش صلح و امنیت پایدار

محمدباقر قالیباف رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود بر همکاری‌های منطقه‌ای تهران و آنکارا برای گسترش صلح و امنیت پایدار تاکید کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود بر همکاری‌های منطقه‌ای تهران و آنکارا برای گسترش صلح و امنیت پایدار تاکید کرد.

به گزارش اخبار کیش خانه ملت، رئیس مجلس ملی ترکیه روز جمعه در تماس تلفنی  با محمد باقر قالیباف انتخاب وی را به ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و  درباره  تحولات و مسائل منطقه ای با دکتر قالیباف به گفت و گو پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این گفت و گوی تلفنی به مشترکات دو کشور اشاره کرد و گفت: همواره  روابطی دوستانه در بالاترین سطح  میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برقرار بوده است. وی در ادامه افزود:  مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت گسترش و توسعه مناسبات فیمابین استقبال و حمایت می کند.

قالیباف با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور اظهارداشت: به دلیل اهمیت  روابط دو کشور ان شاءالله بزودی گروه دوستی-پارلمانی  ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

وی همچنین  بر اهمیت تداوم گفتگوی  سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفت و گو  همکاری های دو کشور در مباحث منطقه ای در جهت برقراری صلح و امنیت پایدار را مهم دانست  و بر هم افزایی، اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

رئیس مجلس ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان ترکیه برای  تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه های محتلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد.

شنتوب در بخش دیگری  از این گفت و گو ابراز امیدواری کرد با مهار بحران کرونا  سطح مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به روال گذشته برگردد.

وی، اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را  محکوم کرد و از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی کرد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : خانه ملت
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.