روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31421
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 22 خرداد 1401 - 9:56 | | ارسال توسط :

تجلیل از بانوان هنرمند عرصه صنایع دستی کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش در این مراسم که جمع کثیری از بانوان هنرمندان صنایع دستی کیش حضور داشتند، رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل با تبریک این روز به فعالان این عرصه خظاب به بانوان حاضر در مراسم اظهار کرد: شما پرچمدارن صنایع دستی در جزیره کیش هستید. وی با اشاره […]

تجلیل از بانوان هنرمند عرصه صنایع دستی کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش در این مراسم که جمع کثیری از بانوان هنرمندان صنایع دستی کیش حضور داشتند، رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل با تبریک این روز به فعالان این عرصه خظاب به بانوان حاضر در مراسم اظهار کرد: شما پرچمدارن صنایع دستی در جزیره کیش هستید.

وی با اشاره به اینکه موضوع صنایع دستی از منظرهای مختلف  مانند گردشگری، روح یک ملت، فرهنگ و اقتصاد بسیار مهم و ارزشمند است تاکید کرد: فعالان درعرصه صنایع دستی همزمان چند کار مهم را انجام می دهند و در کنار خلق آثار ارزشمند به معرفی فرهنگ و تمدن ملی و محلی خود که طی سال ها و شاید قرن ها شکل گرفته و در یک اثر هنری دمیده شده است می پردازند.

مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل کیش با بیان اینکه علاوه بر اینکه صنایع دستی به انتقال فرهنگ می انجامد این هنر می تواند در کمک به اقتصاد ملی و محلی نیز تاثیر گذار باشد.

وی افزود: صنایع دستی با ساده ترین و ارزان ترین ابزار توسط هنرمندان منجر به خلق اثار بسیار ارزشمند و گرانبهایی می شود که می تواند به اقتصاد خانواده وجامعه کمک شایانی داشته باشد.

شجیع کمک به حوزه گردشگری را از دیگر رویکردهای ارزشمند و مهم هنر به ویژه صنایع دستی برشمرد و افزود: بسیاری از گردشگران خارجی علاقمند به بازدید و خرید اثار صنایع دستی هنرمندان ایرانی هستند و به فرهنگ و هنر اقوام علاقه نشان می دهند.

وی توجه هنر صنایع دستی به محیط زیست را از دیگر ویژگی های این هنر عنوان و تاکید کرد: هیچ صنعتی بیش از صنایع دستی دوستار محیط زیست نیست.

عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان کیش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه هنر نقش بسیار مهمی در تکامل جوامع بشری دارد افزود: هنر در کنار انتقال نشاط و شادی به هنرمند وسیله و ابزار کارآدی برای کسب درآمد و رونق اقتصادی خانواده و جوامع محلی است .

وی ادامه داد: صنایع دستی علاوه بر عنصر هنر، عناصر فرهنگ و صنعت را در خود نهفته دارد و یک هنرمند با ذوق هنری و خلاقیت فکری اثری زیبا و جذاب خلق می کند که می تواند فرهنگ و آداب یک ملت را به تصویر بکشد.

خسروی وجه تمایز محصولات صنایع دستی را با محصولات مشابه ای که در کارخانه ها تولید می شود، وجود عنصر عشق و علاقه و لطافت روحی است که در آثار صنایع دستی دیده می شود عنوان کرد و افزود: عنصر هنر نشات گرفته از روح لطیف خالق اثر است که در تولیدات ماشینی دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی هنری هویت ساز است افزود: صنایع دستی انتقال دهنده آداب و فرهنگ و رسوم و تمدن ایرانی اسلامی به جهانیان است.

رئیس اداره امور زنان کیش افزود: صنایع دستی همچنان عنصر صنعت را در وجود خود نهفته دارد و اشتغال زاست و با صادرات محصولات صنایع دستی ما می توانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته و در توسعه اقتصادی کشور تاثیر گذار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین شاخصه های توسعه اقتصادی در جوامع میزان مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در جامعه است و صنایع دستی توانسته در کشور ما به عنوان یک عنصر مناسب نقش مهمی داشته باشد افزود: براساس نتایح تحقیقات ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید کنندگان صنایع دستی در کشور ما را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس اداره امور زنان کیش با اشاره به شناسایی بیش از ۲۲۰ بانوی هنرمند در صنایع دستی در جزیره مرجانی کیش خاطر نشان کرد: در کیش هم رنگین کمانی از اقوام در کنار یکدیگر با مهر و آرامش زندگی می کنند و بانوان فعال در عرصه های صنایع دستی توانسته اند در این بخش خوش بدرخشند و با خلاقیت و صبوری و علاقه در بخش های مختلف آثار بسیار زیبایی خلق کنند.

در این مراسم که با حضور رضا شجیع مشاور حوزه مدیر کل، عقیل نقشبندی مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان، رضا اردلان مدیر فرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش، عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان کیش و جمعی از بانوان هنرمند در حوزه صنایع دستی برگزارشد از بانوان فعال صنایع دستی کیش تقدیر شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.