روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 616
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 26 بهمن 1398 - 11:26 | | ارسال توسط :
شهردار هرمز خبر داد:

تخصیص۹۰۰ میلیون برای راه اندازی کارگاه پردازش مواد قابل بازیافت در جزیره هرمز

شهردار هرمز از تخصیص۹۰۰ میلیون برای راه اندازی کارگاه پردازش مواد قابل بازیافت درجزیره هرمز خبرداد و گفت: کارگاه پردازش مواد قابل بازیافت در جزیره هرمز احداث می‌شود.

شهردار هرمز از تخصیص۹۰۰ میلیون برای راه اندازی کارگاه پردازش مواد قابل بازیافت درجزیره هرمز خبرداد و گفت: کارگاه پردازش مواد قابل بازیافت در جزیره هرمز احداث می‌شود.

به گزارش روزنامه اخبارکیش از شبستان ،« محمد آزموده » در نشست مرتبط با مدیریت پسماند در جزیره اظهار کرد: با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر هرمز و توجه ویژه مدیران بنیاد برکت به مسایل زیست‌محیطی، نهصد میلیون تومان اعتبار جهت پیاده‌سازی مرحله دوم طرح ارتقاء سیستم مدیریت پسماند جزیره هرمز اختصاص یافت.

وی افزود: طبق قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها به غیر از صنعتی و ویژه در شهر و حریم آن به عهده شهرداری است.

شهردار هرمز عنوان کرد: پس از راه‌اندازی کارگاه پردازش، از فعالیت زباله‌گردها و تمامی اماکن غیرمجاز که به صورت غیر بهداشتی مبادرت به خرید هرگونه ضایعات می‌کردند با همکاری دستگاه‌های ذیربط جلوگیری می‌شود.

محمد مینوسپهر مدیر پروژه پسماندجزیره هرمز نیز گفت: با توجه به اعتبار تخصیص یافته و اولویت‌بندی برنامه‌ها، کارگاه پردازش مواد قابل بازیافت جهت انتقال حداکثری پسماندها به خارج از جزیره، ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار شهرداری راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: طرح تفکیک از مبدأ پسماند به نقاط دیگر شهر و تمامی اماکن گردشگری گسترش پیدا می‌کند و در کنار آن برآنیم با بکارگیری ایده‌های خلاق و اجرای برخی محدودیت‌ها، تولید پسماند به خصوص کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف را در هرمز کاهش دهیم.

مینوسپهر با اشاره به اینکه در مرحله نخست طرح تفکیک از مبدأ، درمحلات شهرهرمز گفت: علی‌رغم مشارکت و همکاری بسیار خوب گردشگران و ساکنین خونگرم هرمز بااین طرح به دلیل کمبود ماشین‌آلات شهرداری و عدم تخصیص اعتبار اعلام شده، نقایصی در طرح وجود داشت که با تعمیر یک دستگاه وانت و یک دستگاه خاور پرس شهرداری که به دلایل فنی از سرویس‌دهی خارج هستند، این مشکلات رفع می‌شود.

مدیر پروژه پسماندجزیره هرمز با بیان اینکه، رسیدن به نقطه ایده‌آل در مدیریت پسماند هرمز، در گرو اجرای صحیح و به موقع برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری، مشارکت حداکثری شهروندان و گردشگران و افزایش اعتبارات در نظر گرفته شده متناسب با افزایش قیمت‌هاست، گفت: دفع بهداشتی پسماندهای غیر قابل بازیافت از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت تأمین اعتبار آن از سوی بنیاد برکت، در مرحله سوم طرح اجرا می‌شود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : شبستان
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.