روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 13584
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 15 بهمن 1399 - 14:34 | | ارسال توسط :

تدوین مرحله نخست سند ارتقای زنان جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تدوین مرحله نخست سند ارتقای زنان در جزیره کیش خبر داد.
تدوین مرحله نخست سند ارتقای زنان جزیره کیش

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، غلامحسین مظفری در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه (س)  با بیان این مطلب، از سند ارتقای زنان به عنوان یک امر ضروری یاد کرد و افزود: فاز یک این سند با همکاری یکی از دانشگاه های معتبر کشور تنظیم و تدوین شده و امیدواریم فاز دو و عملیات اجرایی آن در جزیره کیش اجرایی شود.

وی این سند ارتقای زنان را باعث تشکیل پارلمان زنان درجزیره کیش دانست و اظهار داشت: پارلمان زنان با بیش از ۵۰ عضو از همه اقشار مختلف و با گزینش دقیق شکل گرفته است. ما امیدوار هستیم بتوانیم این پارلمان را در قالب یک تشکل مردم نهاد و کارآمد و موثر برای جزیره کیش داشته باشیم. همچنین مشتاق هستیم از کمیسیون های تخصصی این پارلمان،نظرات و پیشنهادات آنها در سیاست های اجرایی منطقه ازاد استفاده و آنها را به صورت تخصصی داشته باشیم.

مظفری در ادامه این مراسم افزود: یک فضای مناسب برای فعالیت و اشتغال زنان برای استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و کارهای خلاقانه زنان با هدف جذب گردشگران خارجی و داخلی نیز در جزیره تدارک دیده شده است. ایجاد چنین فضایی نقش موثری در رشد صنایع و هنرهای دستی جزیره کیش دارد و آن را به یک کانون ارزشمند تبدیل خواهد کرد.

شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن کیش نیز در این نشست با تبریک عید فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اشاره به جایگاه این بانوی بزرگ نزد پیامبر گرامی اسلام و محبت قلبی رسول نور و مهربانی به دختر گرانقدرشان که الگوی زنان عالم است گفت : دختر مکرم پیامبر نیز محبتی بی بدیل به پدر داشت .

وی با اشاره به مرارت های پیامبر(ص) برای ترویج یگانه پرستی در عصر جاهلیت در خصوص منزلت زن در آموزه های دین مبین اسلام گفت : حضور زنان در زندگی ما موهبت بزرگ خداوند است و پروردگار در آیات شریفه قران کریم این موضوع را بارها عنوان و برآن تاکید کرده است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به اینکه پیش از ظهور اسلام دختران جایگاهی در میان قبایل اعراب نداشتند گفت : در سایه تعالیم اسلامی و به برکت سیره رسول خدا نگاه مسلمانان به حضور زن در جامعه تغییر یافته و امروز در جامعه اسلامی این باور قوت گرفته که شایستگی ها و توانمندی های زنان زمینه ساز موفقیت مردان است.

وی با تجلیل از فداکاری مادران شهدا اظهار داشت : آسایش و امنیت امروز ما مرهون ازخودگذشتگی مادرانی است که فرزندانی با ایمان پروردند تا ایثارگرانه در راه حفظ دین اسلام جان خود را نثار کنند.

درادامه این مراسم گروه نوازندگی “دینگو” متشکل از زنان هنرمند عرصه موسیقی استان هرمزگان،به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین از مادران شهید خان بابایی و زنان موفق جزیره از جمله معلمان باسابقه آموزش و پرورش و همچنین مادران موفق در عرصه علم که فرزندان آنها رتبه های برتر دانشگاهی را از آن خود کرده اند، با اهدا جوایزی قدردانی شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.