روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 33886
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 31 مرداد 1401 - 16:53 | | ارسال توسط :
یک عضو ارشد جریان صدر اذعان کرد

تشدید اعتراضات در سراسر عراق در دستور کار مقتدی صدر

جریان صدر اعلام کرد که اقدام آتی این جریان تظاهرات در تمام استان‌ها در صورت مخالفت چارچوب هماهنگی شیعیان با پیشنهاد مقتدی صدر برای برگزاری جلسه علنی خواهد بود.
تشدید اعتراضات در سراسر عراق در دستور کار مقتدی صدر

 یکی از رهبران ارشد جریان صدر با رهبری مقتدی صدر در مصاحبه با العالم الجدید گفت: مقتدی صدر همچنان به شدت با هرگونه مذاکره با تمام گروه‌ها و رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان مخالف است. درخواست برای مناظره مستقیم به هیچ وجه به معنای مذاکره با آن‌ها نیست. صدر با رهبران این چارچوب برای رهبری کشور طی مرحله آتی موافقت نخواهد کرد و از این تصمیم منصرف نخواهد شد.

وی گفت: صدر تصمیمات جدیدی برای تشدید اعتراضات مردمی نه فقط در بغداد بلکه در تمام استان‌ها خواهد گرفت. نمی‌توان تنها به تحصن در نزدیکی ساختمان پارلمان اکتفا کرد. چارچوب هماهنگی شیعیان می‌خواهد برای پایان تحصن حامیان صدر در منطقه سبز بغداد با زمان بازی کند برای همین طی روزهای آتی اقدامات جدیدی برای فشار آوردن جهت انحلال پارلمان و مشخص کردن موعد انتخابات زودهنگام اتخاذ خواهد کرد.

مقتدی صدر اخیرا پیشنهاد برگزاری مناظره علنی و مستقیم با تمام گروه‌های سیاسی را داد.

چهارشنبه گذشته رهبران گروه‌های سیاسی و رؤسای سه گانه با مشارکت شورای عالی قضایی نشستی را به دعوت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برگزار کردند. جریان صدر این نشست را تحریم کرده بود.

در این راستا علی الفتلاوی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت: توجیهی برای برگزاری هرگونه مناظره میان جریان صدر یا چارچوب هماهنگی یا با تمام گروه‌های سیاسی وجود ندارد. این چنین مناظره‌هایی در دوره انتخابات با هدف توضیح برنامه انتخاباتی برگزار می‌شود.

وی گفت:  حل بحران سیاسی عراق مناظره یا پخش مستقیم هرگونه نشست سیاسی را نمی‌طلبد بلکه به مذاکره میان تمام طرف‌های سیاسی بدون هیچ پیش شرطی نیاز دارد. هرگونه اقدام جدید صدر بحران سیاسی را حل نمی‌کند بلکه اختلافات و بحران را عمیق‌تر می‌کند.

علی البیدر، تحلیلگر سیاسی گفت: احتمال تشدید اعتراضات مردمی از سوی حامیان صدر کاملا وارد است. درخواست صدر برای مناظره علنی در راستای تلاش‌ها برای در تنگنا قرار دادن چارچوب هماهنگی شیعیان عراق است. او به خوبی می‌داند که رهبران چارچوب هماهنگی و تمام رهبران سیاسی چنین دعوتی را نمی‌پذیرند.

صدر می‌خواهد از طریق پخش مستقیم نشست گروه‌های سیاسی مسائل پشت پرده‌ای را برای ملت عراق فاش کند و افشای این پرونده‌ها به صورت علنی و با حضور رهبران سیاسی شاید عرصه عراق را تغییر دهد برای همین اکثریت نمی‌خواهند چنین جلسه‌ای برگزار شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.