روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 2303
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 11 خرداد 1399 - 10:59 | | ارسال توسط :
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش :

تشکیل کارگروه های تخصصی بخش خصوصی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کارگروه تخصصی متشکل از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش ماموریت دارند پیامدهای اقتصادی کرونا را شناسایی کرده و پیشنهادات خود را به کمیسیون اقتصادی کرونا ارائه دهند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کارگروه تخصصی متشکل از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش ماموریت دارند پیامدهای اقتصادی کرونا را شناسایی کرده و پیشنهادات خود را به کمیسیون اقتصادی کرونا ارائه دهند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه ازاد کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه اخبار کیش اظهار کرد : در راستای مصوبه ستاد کرونا منطقه آزاد کیش ،چهار گروه تخصصی از سرمایه گذاران و انبوه سازان ، جامعه بازاریان و تجار ، صنعت و مراکز اقامتی به منظور کمک به فعالان اقتصادی تشکیل و در حال ارزیابی وضعیت بوجود آمده هستند.

وی افزود: این کارگروه تخصصی ماموریت دارد پیامدهای اقتصادی کرونا بر حوزه های فعال اقتصادی را شناسائی و پیشنهادات خود را به کمیسیون اقتصادی کرونا ارائه دهد.

مقدس زاده اظهار داشت : هدف سازمان منطقه آزاد کیش، مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت حوزه های مربوط به فعالیت خود است .

وی افزود : ستاد اقتصادی کرونا منطقه ازاد کیش در راستای کمک به فعال اقتصادی مصوب کرده  است که اجاره بهای اسفندماه ۹۸ و فروردین ماه سال جاری از فعالان اقتصادی دریافت نشود.

تشکیل واحد کنترل پروژه برای صیانت از سرمایه ملی در سازمان منطقه آزاد کیش

مقدس زاده با اشاره به اینکه واحد جدیدی بنام “کنترل پروژه” در معاونت اقتصادی سازمان شکل گرفته و کار خود را آغاز کرده است گفت : وظیفه این واحد، نظارت بر پیشرفت فیزیکی پروژه هایی است که زمین آن متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاری و ساخت آن بر عهده بخش خصوصی است .

وی اضافه کرد: پروژه های مشترک از این پس مطابق برنامه زمان بندی شده که جز لاینفک قراردادهای دو طرفه خواهد بود اجرایی و عملیاتی می شود.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تاکید کرد: ایجاد اشتغال مستمر و گردش کسب و کار منطقه آزاد کیش در گرو فعالیت سرمایه گذارانی است که متعهد به تکمیل پروژه در زمان بندی از پیش تعیین شده هستند .

فعال کردن پروژه های نا تمام و رها شده

مقدس زاده یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش را فعال کردن پروژه های ناتمام و رها شده بر شمرد و افزود : ۱۸۷ پروژه ناتمام شناسایی و مذاکره با مالکان آن در مورد علت توقف و رفع موانع فعالیت پروژه ها آغاز شده است . سازمان منطقه آزاد کیش بین سرمایه گذارانی که به دنبال آبادانی و توسعه کیش هستند و عده اندکی که سعی در دور زدن قانون دارند تفاوت قائل است. به همین منظور مشکلات سرمایه گذاران را به دقت بررسی و تا آنجا که در اراده سازمان باشد در حل آنها کمک خواهد کرد.

وی همچنین از آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش جهت واگذاری زمین به طرح های جدید گردشگری خبر داد و افزود: پس از بررسی طرح و احراز صلاحیت مالی و اجرائی سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن، زمین و مجوزهای لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد داد .

 100درصد درآمد شرکت عمران ، خدمات و آب منطقه آزاد کیش در سال گذشته محقق شد.

سرپرست مدیرعامل شرکت عمران ، خدمات و آب منطقه ازاد کیش در پایان با اشاره به عملکرد این شرکت گفت: خوشبختانه از بودجه ۳۲۳ میلیارد تومان شرکت عمران، خدمات و آب در سال ۹۸ ، ۱۰۰ درصد درآمد محقق شد که نسبت به سال پیش ۳۴ درصد رشد داشته است.

مقدس زاده افزود: از ۱۰۰ درصد بودجه سال گذشته، ۶۲ درصد در بخش عمرانی و ۳۸درصد در بخش جاری هزینه شده است.وی افزود: با ایجاد انضباط مالی و مدیریت هزینه ها، ۸ درصد هزینه های جاری شرکت کاهش و ۵۷ درصد فعالیت های عمرانی افزایش داشته است که علی رغم تورم ۴۰درصدی سال گذشته،یک رکورد جدید هم در تحقق ۱۰۰ درصد درآمد و هم افزایش فعالیت های عمرانی در کیش محسوب می شود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.