روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31189
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 16 خرداد 1401 - 10:14 | | ارسال توسط :

تعداد کلاس های قرآن در کیش ۲ برابر می شود

معاون امور قرآنی دفتر نهاد امام جمعه کیش گفت: در راستای توسعه و اعتلای فرهنگ قرآنی تعداد کلاس های آموزش این کتاب آسمانی در سطح جزیره ۲ برابر می شود.
تعداد کلاس های قرآن در کیش ۲ برابر می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،حجت الاسلام حمزه نقشبندی روز دوشنبه با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآنی در جزیره کیش یکی از مطالبه های مردمی است اظهار داشت: شیوع همه گیری کرونا باعث کاهش فعالیت کلاس های حضوری و پیگیری دوره های آموزشی به صورت غیر حضوری شد.

وی اضافه کرد: اما هم اکنون به علت خروج از بحران کرونا و بهبود شرایط برای برپایی کلاس های حضوری مجددا فعالیت موسسه های قرآنی جزیره از جمله مرکز آموزشی مشکلات و فرهنگسرای قرآن و عترت جزیره به صورت حضوری از سر گرفته شده است.

معاون امور قرآنی دفتر نهاد امام جمعه کیش افزود: هم اکنون در نظر داریم تعداد کلاس های جزیره به حداقل ۲ برابر افزایش دهیم که در توسعه کمی و کیفی به دنبال برپایی کلاس های در شهرک های مختلف جزیره از جمله شهرک هایی که از مرکز شهر دور است را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ مربی قرآن در رشته های مختلف از جمله حفظ و مفاهیم، روخوانی، روانخوانی و تجوید در رده های سنی مختلف فعالیت می کنند یادآور شد: پیش بینی می شود با افزایش تعداد کلاس ها شمار قرآن آموزان این جزیره از ۴۵۰ نفر به حدود یک هزار نفر برسد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.