روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 23701
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 25 آبان 1400 - 17:12 | | ارسال توسط :

تقویت روحیه جهادی برای تکمیل پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش تقویت روحیه جهادی با هدف به اتمام رساندن طرح پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش را به عنوان برنامه‌های نخست سازمان معرفی کرد.
تقویت روحیه جهادی برای تکمیل پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، محمدرضا نوایی لواسانی با بیان این که با تلاش‌های بی وقفه عوامل و کارگران پر تلاش این طرح شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی ساختمان پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش هستیم، گفت: این طرح سبب رونق اشتغالزایی در جزیره و نقش تاثیر گذار در سطح کشور خواهد داشت.

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: به طور حتم در گرمای طاقت فرسای تابستان عوامل و کارگران با سختی‌های پیش رو گام‌های موثری به سمت توسعه این طرح برداشتند و این اقدام مهم و ارزشمند قابل تقدیر است.

نوایی لواسانی با تاکید بر این که در حوزه زیرساخت‌های جزیره کیش اقدامات اساسی انجام شده است، بیان کرد: برای تامین منابع مالی در اقصی نقاط کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، ولی در خصوص این طرح که سبب رونق و اشتغالزایی در جزیره و کشورمی شود منابع آن را تامین کردیم و تلاش می‌کنیم به زودی شاهد بهره برداری از این طرح ارزشمند باشیم.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار و با ۲۴ هکتار زمین کلی احداث شده است.

عرب گفت: از این ۱۲ هکتاری که برای محوطه پیش بینی شده بخشی به پارکینگ خودرو اختصاص یافته که از ظرفیت تعداد ۵۶۰ خودرو برخوردار است.

وی گفت: پارکینگ پیش بینی شده برای پایانه مسافری جدید قابلیت توسعه تا ۱۰۰۰ خودرو را دارد و حدود ۳۳ هزار متر مربع فضای سبز این مجموعه است که بخش عمده فضای سبز انجام شده و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

عرب با اشاره به این که ساختمان پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش ۴۹ هزار مترمربع زیر بنا در چهار طبقه احداث شده است، افزود: ظرفیت این فرودگاه تا ۶ میلیون نفر مسافر در قالب استاندارد بین المللی است که تا ۹ میلیون نفر قابلیت بهره برداری دارد.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر پیمانکار با همین سرعت به فعالیت خود ادامه دهد تا ۴ ماه آینده به ۹۶ درصد خواهیم رسید از این رو می‌توانیم این طرح را افتتاح کنیم.

وی با بیان این که سالانه این طرح ۱۴ درصد است پیشرفت داشته است، گفت: در هفت ماه گذشته ۱۳ درصد پیشرفت داشتیم که حدو دو برابر پیشرفت فیزیکی سالانه در این طرح است.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر در این طرح مشغول به کار هستند، بیان داشت: در سنوات گذشته تعداد نیرو در این طرح ۵۰۵ نفر بود که با تکمیل این طرح نیرو‌های مربوطه نیز مرخص شدند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.