روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31903
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 16:33 | | ارسال توسط :
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش:

تقویت مشارکت های مردم اولویت های شورای مبارزه با مواد مخدر کیش است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گفت: امسال این شورا تقویت مشارکت های مردمی را از اولویت های خود در راستای مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر قرار داده است.
تقویت مشارکت های مردم اولویت های شورای مبارزه با مواد مخدر کیش است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، علی فائقی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این شورا از پنج کمیته اصلی شامل مقابله، حقوقی، فرهنگی، مشارکت و درمان تشکیل شده و هم اکنون با توجه به بهبود روند شیوع ویروس کرونا این کمیته ها فعالیت های خود در راستای پیشگیری را تقویت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا عمده فعالیت های این کمیته در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به سمت اقدامات مجازی سوق داده شده بود افزود: با توجه به موفقیت های مناسبت و قابل تقدیر در حوزه مقابله و درمان در زمان حاضر در صدد هستیم فعالیت ها را برای موفقیت های بیشتر به سمت پیشگیری سوق بدهیم.

فائقی یادآور شد: در این راستا تقویت مشارکت های مردم و بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله پیشگیری و آموزش با توسعه برنامه هایی همچون مدارس مروج سلامت، آموزش مهارتهای زندگی و مقابله با شیوع مصرف مواد، اجرای طرح ماد و مانا در دستور کار است.

وی با اشاره به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و اگاه سازی محله، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، تجلیل از خادمان مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه های تدوین شده برای این هفته است.

چهار کلینیک درمان نگهدارنده در کیش فعال است

رییس مرکز توسعه سلامت کیش نیز با بیان اینکه در این جزیره چهار کلینیک درمان نگهدارنده در این جزیره فعال است افزود: این کلینیک ها در شیفت های کاری متفاوت فعالیت می کنند و روند درمان بیماران را بر حسب نوع مواد مصرفی و مدت زمان آلودگی انان انجام می دهند.

محمدرضا رضانیا با بیان اینکه اقدامات درمانی در این کلینکی ها از ۲ بخش دارویی و روانی تشکیل شده است یادآور شد: هم اکنون حدود ۸۰۰ بیماراز خدمات این کلنیک ها بهره مند هستند و داروهای مورد نیاز آنان نیز زیر نظر پزشک معالج تجویز می شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش نیز در این جلسه با اشاره افزایش تعداد دستگیرشدگان مواد مخدر در این جزیره طی سال جاری اظهار داشت: سه تن از این افراد از عناصر اصلی توزیع مواد مخدر در جزیره بودند که چندی پیش پرونده اطلاعاتی فعالیت آنها تشکیل شده بود.

سرهنگ علامرضا خادمی یادآور شد: نصب دوربین های چهره خوان و نصب دستگاه ایکس ری کامیونی از از جمله خواسته های این پلیس برای افزایش تاثیرگذاری اقدامات پیشگیری برای مبارزه با ورود مواد مخدر به جزیره کیش است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.