روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 19210
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 16 تیر 1400 - 10:45 | | ارسال توسط :

توان تولید ۱۷۵ مگاوات برق در نیروگاه شمال کیش

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش با اشاره به توان تولید ۱۷۵ مگاوات برق در نیروگاه شمال کیش، گفت: بزودی احتمالا برای پایداری بیشتر شبکه توزیع برق ارتباط این شرکت با نیروگاه جنوب کیش برقرار خواهد شد.
توان تولید ۱۷۵ مگاوات برق در نیروگاه شمال کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، یدالله سلطانی در گفتگوی خبری سیمای کیش، با عذرخواهی از ساکنان مناطق نوبنیاد جزیره کیش به دلیل قطعی چندساعته برق، گفت: در نیروگاه شمال توان تولید ۱۷۵ مگاوات برق فراهم است و هیچ گونه نگرانی برای تولید برق در جزیره کیش نبوده است.

وی افزود: در حدود ساعت ۷ و سی دقیقه یک دسته پرنده با شبکه هوایی در منطقه غرب جزیره برخورد کردند و اتصالی در شبکه کابلی رخ داد و این اتصال برطرف شد.

سلطانی گفت: بر اثر اتصالی یک بار اضافی ولتاژ بر روی شبکه کابلی رخ داد و شبکه اتصالی به وجود آمد و رفع این اختلال زمان بر شد.

وی در خصوص نگرانی مردم درخصوص کمبود تولید برق گفت: یک نیروگاه ۴۲ مگاواتی خریداری شده است و به زودی روند اجرایی آن آغاز می‌شود و یک نیروگاه ۴۲ مگاواتی دیگر هم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش توافق نامه آن را مبادله کردند و ما امیدواریم این دو نیروگاه تا پایان سال به ظرفیت شمال اضافه شود.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش گفت: شرکت آب و برق یک توافقنامه سه جانبه بین نیروگاه جنوب (ماهتاب کیش) و سازمان منطقه آزاد کیش از سال ۹۷ برقرار شده است و یک شبکه دو مداره سازمان منطقه آزاد ایجاد کرده است و در صورت نیاز امکان تبادل انرژی می‌توانیم داشته باشیم.

یدالله سلطانی گفت: احتمالا از نوزدهم تیر برای اطمینان خاطر و پایدار شدن بیشتر شبکه ارتباط با نیروگاه جنوب کیش برقرار خواهد شد.

وی در خصوص وجود ماینر‌ها در جزیره کیش گفت: بودن یا نبودن ماینر در جزیره کیش را تایید نمی‌کنم و این شرکت هیچ قراردادی را برای تولید رمز ارز امضا نکرده است و در صورت مشاهده با چنین فعالیت‌هایی برخورد می‌کنیم.

سلطانی گفت: از ابتدای امسال تا اواخر خرداد ۳۲۵ مورد با هماهنگی دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی شد و برخورد قانونی با آن‌ها برخورد شده است.

وی گفت: آب شیرین کن شرکت آب و برق کیش که ۲۲ اسفند سال گذشته همزمان با عیدمبعث کلنگ افتتاح آن به زمین زده شد امروز با پیشرفت ۷۵ درصد در حال انجام است و براساس پیش بینی‌ها قرار بود نیمه دوم سال به بهره برداری برسد که امیدواریم تاپایان نیمه امسال به بهره برداری برسد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.