روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 10473
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 10 آذر 1399 - 6:44 | | ارسال توسط :

ثبت تاریخ ۹/۹/۹۹ در شناسنامه ۵ نوزاد جزیره کیش

5 نوزاد در تاریخ 9/9/99 در بیمارستان کیش چشم به جهان گشودند تا به عنوان نوزادان لاکچری جزیره کیش شناخته شوند. به گزارش روزنامه اخبار کیش، بسیاری از ما تلاش می کنیم تا بهترین اتفاقات زندگی خود را در روزهای خوب تاریخی ثبت کنیم و براین اساس مراسم های زیبا و خاطره انگیز مانند عقد و ازدواج را به تاریخ ها و اتفاقات زیبای تاریخ گره می زنیم.

۵ نوزاد در تاریخ ۹/۹/۹۹ در بیمارستان کیش چشم به جهان گشودند تا به عنوان نوزادان لاکچری جزیره کیش شناخته شوند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، بسیاری از ما تلاش می کنیم تا بهترین اتفاقات زندگی خود را در روزهای خوب تاریخی ثبت کنیم و براین اساس مراسم های زیبا و خاطره انگیز مانند عقد و ازدواج را به تاریخ ها و اتفاقات زیبای تاریخ گره می زنیم.

انتخاب تاریخ رند و لاکچری برای اینگونه مراسم و ویژه تر از آن برای تولد فرزندان با استفاده از سزارین یکی از رویدادهایی است که در میان والدین بسیار دیده می شود، والدینی که می خواهند فرزندانشان در تاریخ های رندی مانند  9/9/99 پای به این دنیا بگذارند.

در جزیره کیش هم والدینی که روزهای آخر انتظار به دنیا آمدن فرزند خود را می گذراندند از این قاعده مستثنی نبودند و به گفته مصطفی نادعلی نژاد ۵ نوزاد در بیمارستان کیش، در این تاریخ رند دیده به جهان گشودند و در شناسنامه آن ها تاریخ تولد ۹/۹/۹۹ ثبت شد.

اگر چه به گفته بسیاری از پزشکان تولد زودرس برای نوزادان در تاریخ های خااص ممکن است عوارضی همچون عدم تکامل مغزی را به همراه داشته باشد زیرا بیشترین تکامل مغزی جنین در چند هفته آخر حاملگی اتفاق می افتد و حتی نوزادان ممکن است در معرض نارسایی تنفسی قرار بگیرند اما برخی والدین همچنان اصرار دارند که تاریخ های رند را در شناسنامه فرزندان خود ثبت کنند.

مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش که در استودیوی صدا و سیمای مرکز کیش حضور یافته بود در رابطه با وضعیت بیماران کرونایی جزیره کیش نیز گفت که طی دو هفته گذشته تنها ۱۳ بیمار کرونایی در کیش ثبت شده است که با توجه به شاخصه های رنگ بندی کرونایی در سامانه ماسک جزیره کیش در گروه رنگ بندی « زرد » قرار می گیرد؛ اگر چه در همین بخش خبری فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزمان با اشاره به اینکه جزیره کیش یک شهر گردشگری است و روزانه پذیرای تعدادی میهمان از شهرهای دیگر کشور است چهارمین شهر استان هرمزگان در خصوص ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ دسته بندی شده است و براساس تقسیمات استانی در شرایط « نارنجی » قرار دارد.

به گفته نوروزیان، کیش با ۲۱ فوتی از ۹۵ فوتی بندرلنگه از نظر استانی در جایگاه دوم قرار دارد، بندرعباس اول و میناب نیز پس از کیش در رتبه سوم قرار گرفته است

با توجه به این که در رنگ بندی « نارنجی » محدودیت هایی مانند ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی و عدم امکان خروج خودروها با پلاک بومی از منطقه رنگ بندی نارنجی و همچنین امکان فعالیت تنها با ۵۰ درصد ظرفیت پرسنل، در جزیره کیش این اصول از زرد تا نارنجی رعایت شده است و بسته به وضعیت هر اداره و سازمان، کارکنان از یک سوم تا ۵۰ درصد در حال حاضر در محل های کار حاضر شده اند و تمامی کارکنان اعم از دولتی و خصوصی که در محل کار حاضر می شوند ملزم به رعایت اصول بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک هستند.

البته لازم به یادآوری است که مسئولان و بازرسان حوزه بهداشت جزیره کیش به صورت کامل در حال رصد و کنترل ادارات، سازمان ها و فضاهای شهری، بازارها و … در رعایت اصول بهداشتی هستند ضمن اینکه ساکنان فهیم جزیره کیش نیز با همراهی و همکاری کامل خود با مسئولان توانسته اند جزیره کیش را در وضعیت مطلوبی نگاه دارند.

جزیره کیش با ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس، با همدلی و انسجام بسیار خوبی که میان مردم و مسئولان این جزیره مرجانی وجود دارد توانسته است از موج ها و بحران های بیماری کووید ۱۹ عبور کرده و در شرایط مطلوبی به سر ببرد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.