روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 24987
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 29 آذر 1400 - 15:41 | | ارسال توسط :

ثبت تصویر ماهی خورک سینه سفید در کیش

شکارچیِ خجالتیِ ماهی‌های کوچک، شکار دوربین فعال محیط زیستِ کیش شد.
ثبت تصویر ماهی خورک سینه سفید در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، ماهی خورک سینه سفید یا گلو سفید، پرنده‌ای است با پر و بالی خوش رنگ و منقاری بزرگ و نوک تیز که معمولاً روی درختان در کمین می‌نشیند و برای گرفتن ماهی در آب شیرجه می‌رود.

این پرنده خجالتی که از دید انسان فراری است، در کیش توسط دوربین کیومرث صیاد از فعالان قدیمی محیط زیست کیش فیلم برداری شد.

این پرنده به خاطر رنگ زیبای پر‌های پشتی خود که به رنگ آبی فیروزه‌ای مشهور است، در کنار جویبارها، کشتزارها، باغ ها، دشت‌های باز، جنگل ها، آب‌های شیرین و سواحل دریا به سر می‌برد.

ماهی خورک سینه سفید با نام علمی (White-throated Kingfisher) شناخته می‌شود و از خزندگان کوچک، دوزیستان، ماهی ها، خرچنگ ها، جوندگان کوچک، حشرات و حتی پرندگان تغذیه می‌کند.

شش ماهه دوم سال این پرنده که معمولا در نیمه جنوبی کشور دیده می‌شود به کیش بازمی گردد تا در در هوای مطبوع جزیره زمستان گذرانی کند.

کارشناس محیط زیست کیش گفت: جزیره کیش با وسعت ۹۲ کیلومترمربع، زیستگاه حدود ۱۴۵ پرنده است که تعدادی از آن‌ها در سطح منطقه و حتی جهان کم نظیر هستند.

علی جبلی افزود: پرندگانی مانند گیلانشاه خالدار، حواصیل سبز، باکلان و پرندگان شکاری از قبیل عقاب دوبرادر، عقاب ماهیگیر، بحری، بالان، شاهین و دلیچه کوچک از جمله انواع پرندگان جزیره کیش هستند که هریک ارزش‌های اکولوژیک منحصر بفردی دارند.

وی بیان کرد: سبزقباها، زنبورخور، سنگ چشم، بلبل خرما، مینا، دم جنبانک و شهدخوار هم از دیگر انواع پرنده‌های کیش هستند که در طول ساعات مختلف شبانه روز با پرواز بر فراز میادین و درختان لور بر زیبایی‌های طبیعی این جزیره مرجانی می‌افزایند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.