روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 5017
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, عمران و خدمات شهری تاریخ انتشار : 08 مرداد 1399 - 11:12 | | ارسال توسط :
با هدف بازگردان حریم سواحل به فضای عمومی شهری؛

جداسازی و احیاء نوار ساحلی از پروژه های خصوصی عملیاتی می شود

تلاش برای احیاء حریم های ساحلی که در روزهای گذشته از مهمترین اقداماتی است که توسط مدیریت عمران، آب و خدمات شهری با همکاری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در حال اجراست.

تلاش برای احیاء حریم های ساحلی که در روزهای گذشته از مهمترین اقداماتی است که توسط مدیریت عمران، آب و خدمات شهری با همکاری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در حال اجراست.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، به گفته غفار آقازاده معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران اب وخدمات کیش انقطاع برخی مسیرهای عمومی به منظور افزوده شدن به حریم خصوصی از مواردی است که براساس طرح های مصوب باید به حریم های عمومی بازگردانده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح های احیاء و آزاد سازی حریم های عمومی از بخش های خصوصی تاکید کرد: براساس طرح های ابلاغی مقرر شده است تا برای آزاد سازی این حریم اقدام شود و در این مسیر گیاهانی که به صورت دست کاشت در مسیر وجود دارد ساماندهی می شود.

آقازاده با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد گیاهان موجود در مسیر گیان علفی و پوششی هستند اظهار کرد: تمامی گیاهانی که در مسیر احیاء و بازسازی مسیرهای عمومی کاشته شده اند در صورت نیاز به جابجایی به نهالستان انتقال یافته و به مکان های جدید منتقل خواهند شد و اگر گیاهانی قابلیت قلمه گیری داشته باشند پس از قلمه گیری به تعداد بیشتری در محل های جدید کاشته خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مسیرهای یاد شده تاکنون درختان کهنسال یا ارزشمندی وجود نداشته و تمامی گیاهان موجود دست کاشت و علفی بوده اند.

صفایی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز با اشاره به اینکه بهره برداری و دسترسی آسان به حق عموم شهروندان و گردشگران است افزود: در این راستا در دهه ۸۰ قوانین و طرح هایی ممصوب شد که در اجرای آن انحرافاتی وجود داشت.

وی افزود: با تاکید و دستورات مستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر آزادسازی و احیاء حریم عمومی سواحل و انتخاب مشاور برای ساماندهی مسیرهای یاد شده که در برخی موارد دچار انقطاع نیز شده بودند با هماهنگی معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان طرح هایی تهیه و اجرای آن عملیاتی شده است.

صفایی با اشاره به اینکه این برنامه در سه نقطه جزیره در حال انجام است افزود: نقطه ای که هم اکنون در حال اجرای طرح بر روی آن هستیم تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید و دو نقطه دیگر نیز امیدواریم تا پایان شهریور به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ورود به حریم های ساحلی در ساخت و سازها در تمام کشور به ویژه نوار ساحلی دریای خزر نیز دیده می شود و به کیش اختصاص ندارد اما با توجه به دستور دکتر مظفری در جزیره احیاء سواحل و بازگردانده شدن آن به بخش عمومی در حال انجام است.

بر اساس رویکردهای شرکت عمران و خدمات مبنی بر ایجاد فضای مطلوب شهری همچنین به گفته آقازاده پاکسازی و نظافت دو و نیم میلیون متر مربع از سواحل کیش در دو ماه گذشته عملیاتی شده است.

نورپردازی فضای شهری، پارک ها و میادین، شستشوی نخل ها، سم پاشی و رسیدگی به زیبایی فضای سبز، بهسازی روشنایی معابر، رنگ آمیزی جدول ها و مبلمان شهری، بلوارها، خیابان ها و اماکن عمومی از دیگر مواردی است که وی به آن ها اشاره کرد و افزود: نگهداری و آبیاری فضای سبز شهرری نیازمند روزانه ۱۴ هزار متر مکعب آب است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.