روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46675
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 20 آذر 1402 - 12:55 | | ارسال توسط :

جذب دانشجویان خارجی و راه اندازی رشته‌های تحصیلی دریامحور در کیش

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش با اشاره به موقعیت جغرافیایی کیش از برنامه ریزی برای راه اندازی رشته‌های دریا محور خبر داد.
جذب دانشجویان خارجی و راه اندازی رشته‌های تحصیلی دریامحور در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، خسرو مرادی گفت: براساس مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در جزیره کیش، نیازسنجی در بخش‌های مختلف رشته‌های تحصیلی برای راه اندازی در این واحد دانشگاهی در حال انجام است.

وی گفت: رشته‌های تجارت دریا، حمل و نقل دریا و شیمی دریا از مهمترین رشته‌هایی است که در آینده نزدیک راه اندازی خواهند شد.

مرادی با اشاره به گردشگر پذیر بودن جزیره کیش از برنامه ریزی برای راه اندازی مدرسه هتل داری خبر داد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش گفت: بیش از ۲ هزار دانشجو در حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، علوم انسانی، هنر، رسانه و دیگر رشته‌ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

وی حرکت دانشگاه‌های نسل سه و چهار به سمت رفع نیاز‌های واقعی کشور را از مهمترین رویکرد‌های علمی کشور برشمرد و تکمیل حلقه سوم آموزش و فاصله گرفتن از تک بعدی و دو بعدی بودن برخی از رشته‌های تحصیلی از ضرورت‌های واحد‌های دانشگاهی در کشور است.

رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران با اشاره به چشم انداز علمی این واحد دانشگاهی گفت: باتوجه به برنامه ریزی‌ها تا سال ۱۴۰۴ سعی داریم ۵۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه این پردیس دانشگاهی مجوز راه اندازی تمامی رشته‌های دانشگاه آزاد را دارد، گفت:تمرکز بر توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری است.

بیش از ۵ هزار دانشجو در پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.