روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 10314
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 05 آذر 1399 - 7:19 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش:

جزیره مدرن اسلامی بومی ایجاد کنید تا کیش در صدر مناطق گردشگری کشور قرار بگیرد

امام جمعه کیش در حاشیه بازدید از سواحل آزادسازی شده توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: جزیره ای مدرن، اسلامی و بومی ایجاد کنید که مایه مباهات و غرور بوده و در صدر مناطق گردشگری کشور قرار بگیرد.
جزیره مدرن اسلامی بومی ایجاد کنید تا کیش در صدر مناطق گردشگری کشور قرار بگیرد

امام جمعه کیش در حاشیه بازدید از سواحل آزادسازی شده توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: جزیره ای مدرن، اسلامی و بومی ایجاد کنید که مایه مباهات و غرور بوده و در صدر مناطق گردشگری کشور قرار بگیرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده در بازدید از پارک در حال احداث طلوع کیش و سواحل آزاد سازی شده توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش با تقدیر از تلاش های مدیرعامل شرکت و همکاران وی و حمایت مدیرعامل سازمان از طرح آزادسازی سواحل بر حمایت از بازگرداندن حقوق بیت المال به مردم تاکید کرد.

وی افزود: وقتی انسان در فضاهای آزاد شده که بخشی از اموال بیت المال است قدم می گذارد احساس غرور و مباهات می کند که یک تیم پیدا شده که از حقوق مردم و بیت المال دفاع و حمایت می کند.

امام جمعه کیش ادامه داد: این که یک مدیر جوان به این عرصه ورود کرده و اموال مردم را باز گردانده و از آن ها حمایت کند کار بسیار خوب، حکیمانه و مطابق با قوانین وشرع مقدس است که علاوه بر اینکه مایه افتخار است به نام وی ثبت می شود.

وی خطاب به طیبی مدیرعامل شرکت عمران کیش گفت: شما اولین گروهی هستید کهه به جد وارد این حوزه شدید و از حریم دریا که حقوق بیت المال و مورد تاکید مسئولان است حفاظت کرده و بخش ها و مسیرهای مسدود شده را آزاد کردید و اگر این کار را انجام نمی دادید معلوم نیست بعدها چه اتفاقی می افتاد و این مکان ها در دست صاحبان غیر اصلی آن قرار می گرفت.

حجت الاسلام حسن زاده همچنین با تقدیر از همکاری کسانی که به هر دلیل این اماکن و اراضی در اختیار آن ها قرار داشت افزود: باید از کسانی که شاید ناخواسته این اراضی و مکان ها را مسدود کرده بودند و به سادگی با مسئولان همکاری کرده و به بیت المال بازگرداندن نیز تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه شرع و قانون حفاظت از حریم بیت المال و جلوگیری از تعرض به بیت المال مسلمین را یک ضرورت می داند تاکید کرد: شرع می فرماید اگر کسی به بیت المال تعرض کرد حتما باید برخورد شود و الحمدلله در کیش این مورد با درایت و حکیمانه حل شد.

امام جمعه کیش تصریح کرد: از هر کاری که مطابق قانون و شرع باشد و از حقوق بیت المال صیانت و حفاظت کند حمایت کرده و پای آن ایستاده ایم.

وی با اشاره به نگاه مثبت مدیرعامل سازمان در راستای توسعه گردشگری جزیره کیش افزود: کیش باید شهر گردشگری مدرن اسلامی باشد تا همچنان در صدر مناطق گردشگری ایران قرار بگیرد؛ که این، هم نظر ما و هم نظر نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه کیش شهری گردشگری و امن برای خانواده هاست افزود: باید شعار« کیش بهشت امن خانواده ها » در جزیره محقق شود.

وی تاکید کرد: باید کیش به درجه ای از امنیت برسد که اگر خانواده ای در ساعت ۲ نیمه شب هم تصمیم گرفت در کنار ساحل قدم بزند در امنیت کامل قرار داشته باشد.

امام جمعه کیش افزود: نباید اجازه بدهیم کیش از مدرن و اسلامی بودن عقب بماند و هر دو این موارد همزمان باید پیش برود.

وی با تقدیر از اقدامات شرکت عمران در ایجاد فضاهای سبز جزیره کیش افزود: وجود ۶-۷ هزار نفر نخل در جزیره کیش یک سرمایه ملی ومردمی است که باید از آن حفاظت شود.

امام جمعه کیش با تاکید بر بهره گیری از گیاهان بومی در ایجاد فضاهای سبز کیش افزود: بی تردید جاذبه های طبیعی و بومی می تواند در جذب گردشگران بیش از جاذبه های مصنوعی موثر باشد.

وی با تقدیر از اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی دقیق و شفاف افزود: شما اصحاب رسانه نقش مهمی در انعکاس صحیح و دقیق اخبار و معرفی کیش و واقعیت ها و جاذبه های آن دارید و می توانید به اینکه کیش در صدر مناطق گردشگری قرار بگیرد کمک کنید.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه به دنبال کارهایی بروید که مطابق شرع و قانون باشد تا باعث سربلندی کیش شود افزود: دفاع از حقوق مردم وظیفه اصلی ماست و هر جا پای حقوق مردم در میان باشد می گوییم، می ایستیم ودفاع می کنیم.

استقبال مردمی از آزادسازی سواحل موجب دلگرمی شد

ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در خصوص احداث پارک طلوع کیش گفت: پارک طلوع یکی از پروژه های در دست ساخت شرکت عمران در فضایی حدود ۱۴ هکتار و طول ۱۲۰۰ متر مربع است که امید می رود تا ایام دهه مبارک فجر آماده بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هکتار فضای ساحلی در حال بهسازی و نوسازی است افزود: اسکله قدیمی ساحل سیمرغ بازسازی شده  است و در پارک نیلوفر نیز اسکله کوچکی در حال ساخت است که شهروندان و گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

طیبی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از آزادسازی سواحل و آماده سازی سه اسکله موج شکن ساحل مارینا افزود: استقبال مردمی و پیام های آن ها موجب شد تا برای ادامه فعالیت انگیزه و تلاش بیشتری میان همکاران ایجاد شود.

وی برآورد ریالی هزینه های انجام شده را ۲۰ میلیارد برشمرد و افزود: در صورتی که قیمت زمین های آزاد شده به صورت دقیق محاسبه شود شاید بیش از هزار میلیارد ریال به اموال یت المال بازگشته است.

وی با تقدیر از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اقدام به آزادسازی سواحل کیش افزود: نگاه بلند دکتر مظفری ما را در این اقدام دلگرم تر کرد.

مدیرعامل شرکت عمران همچنین از حمایت های امام جمعه کیش تقدیر کرد و افزود: حضور امام جمعه روشنفکر، اخلاق مدار و اندیشمند در جزیره کیش یک نعمت الهی است.

وی خاطر نشان کرد: دست یابی به موفقیت های صورت گرفته و آزادسازی سواحل، توسعه زیرساخت ها و احداث پارک ها و فضای سبز در سطح جزیره به واسطه همکاری تمامی کسانی است که در شرکت عمران و خدمات مشغول به خدمت بوده و گاه بیش از ۲۰ ساعت در یک شبانه روز کار می کنند و نتیجه و محصول همکاری و هماهنگی میان تمامی بخش های سازمان منطقه آزاد کیش است و به یک شخص و فرد خاص وابسته نیست.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.